Brytyjski dziennik mówi "nie" firmom wydobywającym paliwa kopalne. Greta Thunberg zachwycona

Świat
Brytyjski dziennik mówi "nie" firmom wydobywającym paliwa kopalne. Greta Thunberg zachwycona
Zdjęcie ilustracyjne, fot. Wikipedia.org/Erik Christensen
Decyzja zostaje wprowadzona ze skutkiem natychmiastowym.

Brytyjski dziennik "The Guardian" nie będzie przyjmował do publikacji reklam od firm wydobywających paliwa kopalne. Medialny gigant staje się tym samym pierwszą firmą z branży informacyjnej, która wprowadziła zakaz reklamy dla takich podmiotów. Podjęta w środę decyzja ma skutek natychmiastowy.

"Reakcja na globalne ocieplenie jest najważniejszym wyzwaniem naszych czasów - napisali w komunikacie Anna Bateson, dyrektor naczelny firmy, i dyrektor ds. przychodów Hamish Nicklin. Dodali, że lobbing firm energetycznych wyraźnie szkodzi dbałości o środowisko.

 

ZOBACZ: Drony pomagają w walce ze smogiem. Władze Poznania przedłużają akcję

 

Dziennik podkreśla, że organizacje ekologiczne od dawna twierdzą, iż firmy energetyczne wykorzystują drogie kampanie reklamowe do "przemycania swoich ekologicznych" działań. Wezwał też inne serwis informacyjne, aby odrzuciły reklamy tego typu.

 

Reklama kluczowym źródłem dochodu

 

Decyzja o rezygnacji z pieniędzy z reklam od firm zajmujących się paliwami kopalnymi zapadła w trudnym momencie dla branży medialnej, a zarząd Guardian Media Group ostrzega, że ​​w tym roku firma będzie musiała zmierzyć się z poważnymi trudnościami.

 

Reklama stanowi 40 proc. przychodów GMG, co oznacza, że ​​pozostaje kluczowym źródłem finansowania materiałów tworzonych przez dziennikarzy "The Guardian" i "Observer" na całym świecie.

 

Decyzję dziennika skomentowała na Twitterze szwedzka aktywistka ekologiczna Greta Thunberg. Liczy, że kolejne firmy pójdą w jego ślady.

 

las/grz/ polsatnews.pl, "The Guardian"
Czytaj więcej

Chcesz być na bieżąco z najnowszymi newsami?

Jesteśmy w aplikacji na Twój telefon. Sprawdź nas!

Przeczytaj koniecznie