Wielka Brytania: Z młotkiem rzucił się rzeźbę. Interweniowała policja
Po raz drugi zdewastowano rzeźbę na fasadzie siedziby BBC w Londynie. Na rusztowanie wspiął się mężczyzna w masce Spider-Mana, który zaczął demolować posąg przy pomocy młotka i dłuta. Żeby ściągnąć mężczyznę z rusztowania, na miejsce musiano wezwać wyspecjalizowane oddziały policji.
Incydent miał miejsce w sobotę ok. godz. 17 przed Broadcasting House w Londynie. Mężczyzna w masce Spider-Mana zdewastował rzeźbę autorstwa Erica Gila, przedstawiającą Prospera i Ariel z "Burzy" Williama Szekspira.
Na miejsce wezwano Policję Metropolitalną. - Bezpieczne zatrzymanie mężczyzny nie było od razu możliwe ze względu na wysokość rusztowania. Na miejsce wezwano wyspecjalizowanych funkcjonariuszy - przekazał rzecznik policji.
Zdewastowano pomnik na siedzibie BBC. Media obiegło nagranie
W mediach społecznościowych pojawiły się nagrania ukazujące całą akcję. Zgodnie z relacją świadków, mężczyzna miał metodycznie dewastować posąg i co jakiś czas krzyczeć do znajdujących się na ziemi policjantów.
BBC poinformowało, że przy rzeźbie trwały prace konserwatorskie, po tym jak została on zaatakowany przez innego mężczyznę z młotkiem w styczniu ubiegłego roku. Naprawa miała zakończyć się 19 czerwca.
BBC zapowiedziało zachowanie pomnika. Protestujący domagają się jego usunięcia
Protesty dotyczące posągu mają związek z jego autorem, Ericiem Gillem. Dzieła artysty zdobią liczne budynki w centrum Londynu.
ZOBACZ: Wielka Brytania. Zaczął się proces oskarżonych o obalenie pomnika podczas marszu BLM
W 1989 roku opublikowano prywatne dzienniki rzeźbiarza, w których opisywał wykorzystywanie seksualne swoich dwóch najstarszych córek, kazirodczy związek z siostrą i akty seksualne dokonywane na psie. Stało się to przyczyną wielu kontrowersji i przewartościowania dorobku artysty.
Mimo protestów, podczas których domagano się usunięcia pomnika, BBC zapowiedziało jego zachowanie. Redaktor ds. kultury Katie Razzall podkreśliła, że Gill "niesamowicie utalentowanym rzeźbiarzem i artystą", którego dzieła rodzą pytania o to, "czy można oceniać dorobek artystyczny w oparciu o życie prywatne danej osoby".
Czytaj więcej