Rewolucyjna zmiana na Instagramie. Pojawiła się nowa funkcja

Świat
Rewolucyjna zmiana na Instagramie. Pojawiła się nowa funkcja
Flickr/Perzonseo Webbyra
Użytkownicy Instagrama będą mogli zbierać pieniądze na dowolny cel

Użytkownicy Instagrama mogą od wtorku zorganizować na swoim profilu zbiórkę pieniędzy na prywatne cele. Na razie nowa funkcja nie jest dostępna w Polsce. Wcześniej podobne rozwiązanie wprowadził Facebook.

Gwiazdy Instagrama z wielomilionową rzeszą fanów, zarabiają krocie na swojej aktywności w mediach społecznościowych. Teraz będzie mógł to zrobić każdy. 

 

Instagram poinformował we wtorek o nowej funkcji, dzięki której użytkownicy tej platformy będą mogli zbierać pieniądze na dowolny cel. Jest tylko jeden warunek, zbiórka musi być zgodna z regulaminem.

 

Funkcja dostępna tylko w kilku krajach

 

Na razie nowe rozwiązanie, które wcześniej było dostępne na Facebooku, działa jedynie w USA, Wielkiej Brytanii i Irlandii. Wkrótce ma się pojawić na całym świecie. Mogą z niego skorzystać osoby, które ukończyły 18 lat. 

 

ZOBACZ: Śmierć George'a Floyda. Facebook zmienia ikony na czarno-białe

 

Nowa funkcja jest dostępna na smartfonach z Androidem, jednak w późniejszej fazie ma być również obsługiwana przez telefony z systemem iOS.

 

 

Tworzenie zbiórki nie jest skomplikowane. Wystarczy wejść w opcję "edytuj mój profil" i wybrać "dodaj zbiórkę funduszy", a następnie kliknąć "zbierz pieniądze". Aby utworzyć zbiórkę, trzeba również dodać zdjęcie, wybrać kategorię zbiórki oraz wkleić opis, który ma zachęcić innych użytkowników do wpłacania. 

 

Można wpłacać anonimowo

 

Pieniądze ze zbiórki będą trafiać bezpośrednio na wskazane przez organizatora zbiórki konto bankowe. 

 

Aby nie dochodziło do nadużyć, wszystkie zbiórki mają być dokładnie monitorowane. Maksymalny podstawowy czas trwania zbiórki to 30 dni, ale można go przedłużyć. 

 

ZOBACZ: Ostatnia deska ratunku dla rodziców. Top 5 gier na tablet

 

Co ważne, darczyńcy będą mogli pozostać anonimowi. Ich dane oraz kwotę przelanych środków, będzie znał jedynie twórca zbiórki. 

 

Jak informuje "Independent" funkcja organizowania zbiórek cieszy się dużą popularnością na Facebooku. Od początku roku użytkownicy tego popularnego portalu społecznościowego, zebrali już łącznie ponad 65 milionów dolarów na różne cele.

dk/hlk/ polsatnews.pl, "Independent"
Czytaj więcej

Chcesz być na bieżąco z najnowszymi newsami?

Jesteśmy w aplikacji na Twój telefon. Sprawdź nas!

Przeczytaj koniecznie