Firmy wspierające walkę z koronawirusem. Polsat wysoko w świadomości Polaków

Biznes
Firmy wspierające walkę z koronawirusem. Polsat wysoko w świadomości Polaków
Polsat News
Od początku pandemii Polsat przekazał miliony złotych na walkę z koronawirusem

Polsat uplasował się na drugim miejscu, za Orlenem i przed WOŚP, wśród firm i organizacji, które kojarzone są z zaangażowaniem w walkę z koronawirusem - wynika z badania Havas Intelligence.

Na pytania o to, jak epidemia odcisnęła się na postawach konsumenckich, odpowiedział zespół badaczy Havas Intelligence (Havas Media Group) w czterech kolejnych falach badania Koronabus.


Pierwsza fala obejmuje okres 23-27 marca, druga: 4-7 kwietnia, trzecia: 25-28 kwietnia, czwarta: 29-31 maja.


W badaniu zawarto marki spontanicznie wymienione jako te, które prowadzą działania mające na celu wsparcie walki z koronawirusem.

 

ZOBACZ: 200 000 testów na koronawirusa podarowane Polakom przez Zygmunta Solorza i Grupę Polsat


"W spontanicznej świadomości podejmowanych przez marki inicjatyw związanych z walką z koronawirusem nadal dominuje Orlen, zyskując na bardzo wczesnej decyzji podjęcia działań i wsparciu ich przez media masowe w momencie największego lęku społeczeństwa" - podsumowano w badaniu.


"W czwartej fali badania, pod koniec maja, na drugie miejsce przesunął się Polsat, wyprzedzając WOŚP" - dodano.


W trzeciej fali badania pierwszy Orlen uzyskał 22,9 proc. wskazań. Polsat był na piątym miejscu z wynikiem 5,2 proc. Z kolei w czwartej fali Orlen miał już 16,3 proc., z kolei Polsat, wyprzedzając pozostałe marki, uplasował się na drugim miejscu z wynikiem 6,2 proc.


W podsumowaniu zwrócono uwagę, że "pomimo faktu, że ponad 60 proc. Polaków słyszało o inicjatywach marek, których celem jest wsparcie działań związanych z walką z wirusem, tylko co dziesiąty Polak jest w stanie wskazać konkretną markę zaangażowaną w takie działania".

 

Polsat awansował z piątego na drugie miejsceHavas Media Group
Polsat awansował z piątego na drugie miejsce

 

Popyt na informacje


W badaniu podkreślono też, że "na początku okresu pandemii ogromna fala lęku zbudowała popyt na wiarygodne informacje".


"Obserwowaliśmy dynamiczny wzrost popularności mediów informacyjnych, w tym wiodących programów informacyjnych w TV, ale także portali horyzontalnych i prasy. Widoczne było odmłodzenie widowni telewizji linearnej" - podsumowano.

 

ZOBACZ: Fundacja Polsat pomaga w walce z koronawirusem. Przekazała respiratory


Jak dodano, "dwucyfrowo wzrosła liczba subskrypcji mediów płatnych. Zamknięcie w domach wpłynęło również na ogromny wzrost konsumpcji streamingu video online, a także gier".


"W czwartej fali badania pod koniec maja telewizja i portale horyzontalne coraz rzadziej są wymieniane przez konsumentów jako media, z których korzystają częściej. Wzmocniła się pozycja mediów poświęconych raczej rozrywce - takich jak YouTube, serwisy streamingowe czy gry komputerowe, tym razem za sprawą wzrostu popularności w segmencie 18-24" - napisano.

prz/luq/ polsatnews.pl
Czytaj więcej

Chcesz być na bieżąco z najnowszymi newsami?

Jesteśmy w aplikacji na Twój telefon. Sprawdź nas!

Przeczytaj koniecznie