Rosyjski samolot musiał zawrócić. Okazało się, że był dziurawy

Świat
Rosyjski samolot musiał zawrócić. Okazało się, że był dziurawy
Flickr / Papas Dos
Samolot linii lotniczej Nordwind Airlines

Samolot rosyjskiego przewoźnika Nordwind Airlines wkrótce po starcie wysłał sygnał alarmowy. Okazało się, że maszyna musi zawrócić na lotnisko z powodu poważnej awarii. W kokpicie doszło do nagłego spadku ciśnienia spowodowanego rozszczelnieniem się kabiny.

O niebezpiecznym incydencie poinformował w mediach społecznościowych poinformował w mediach społecznościowych przedstawiciel Federalnej Agencji Transportu Lotniczego Artem Korenyako. 

 

Według jego relacji samolot pasażerski linii Nordwind Airlines Airbus A321 wyleciał z międzynarodowego lotniska Szeremietiewo w Moskwie i miał lecieć do Orenburga, jednak ostatecznie zawrócił. 

Samolot nagle zniknął z radarów

Po zaledwie 40 minutach zaświeciły się kontrolki ostrzegawcze i nadano sygnał pomocy. Pilot podjął decyzję o powrocie, ponieważ w kokpicie doszło do nagłego spadku ciśnienia, co oznacza, że kabina była nieszczelna.

 

Jednak zanim samolot z 160 osobami na pokładzie wylądował bezpiecznie na lotnisku w Szeremietiewie, doszło do jeszcze jednej niepokojącej sytuacji

 

ZOBACZ: Piloci pilnie wrócili na lotnisko. Od samolotu odpadła zjeżdżalnia

 

Po alarmie pilot zszedł z wysokości 10 tys. metrów do trzech tysięcy, co spowodowało chwilowe zniknięcie maszyny z radów. Kontrolerzy obawiali się, że stało się coś poważniejszego, jednak po kilkunastu minutach wszystko wróciło do normy, a lądowanie awaryjne zakończyło się sukcesem. 

Rosyjskie linie lotnicze w coraz gorszym stanie?

Dziennik "Kyiv Post" już wcześniej informował o pogarszającym się stanie rosyjskich komercyjnych linii lotniczych w związku z nałożeniem zachodnich sankcji. Według artykułu opublikowanego na łamach "Wall Street Journal" przez niemiecką firmę badawczą Jacdec, w 2023 r. rosyjskie linie lotnicze odnotowały 74 sytuacje awaryjne podczas lotów, czyli dwukrotnie więcej niż w poprzednim roku.

 

ZOBACZ: Łotwa. Samolot między autami. Awaryjne lądowanie na autostradzie

 

Ponadto Rosyjska Federalna Agencja Transportu Lotniczego odnotowała przed lotami ponad 400 przypadków awarii części tj. silników, podwozi, klap, oprogramowania oraz układu hydraulicznego. 

Agata Sucharska / Polsatnews.pl
Czytaj więcej

Chcesz być na bieżąco z najnowszymi newsami?

Jesteśmy w aplikacji na Twój telefon. Sprawdź nas!

Przeczytaj koniecznie