NASA: Naukowcy odkryli nową cząsteczkę w kosmosie. To kation metylu

NASA: Naukowcy odkryli nową cząsteczkę w kosmosie. To kation metylu
Materiały prasowe/NASA
W kosmosie została odkryta nowa częstka - kation metylu

Międzynarodowy zespół naukowców odkrył nową cząsteczkę w kosmosie. To kation metylu, który pomaga tworzyć inne cząsteczki złożone z węgla. Odkrycia dokonano przy użyciu bardzo czułego teleskopu Webba, którym dysponuje NATO.

"Międzynarodowy zespół naukowców wykorzystał należący do NASA Kosmiczny Teleskop Jamesa Webba do wykrycia nowego związku węgla w kosmosie" - informują naukowcy z NASA

Nowa cząstka pełni kluczową funkcję w budowie innych związków.

W kosmosie odkryto nową cząstkę. To kation metylu

Cząsteczka, znana jako kation metylu (CH3+), jest ważna, ponieważ pomaga tworzyć bardziej złożone cząsteczki oparte na węglu.

Kation metylu wykryto w młodym układzie gwiezdnym z dyskiem protoplanetarnym znanym jako d203-506, który znajduje się około 1350 lat świetlnych stąd w Mgławicy Oriona. Znajduje się ona na zdjęciach, które udostępniła NASA.

Związki węgla są podstawą wszelkiego znanego życia i jako takie są szczególnie interesujące dla naukowców pracujących nad zrozumieniem zarówno tego, jak rozwinęło się życie na Ziemi, jak i tego, jak może się rozwinąć w innych częściach naszego wszechświata.

"Badanie międzygwiezdnej chemii organicznej (czyli tej, która zawiera węgiel), którą umożliwia teleskop Webba, jest obszarem żywej fascynacji wielu astronomów" - podkreśla NASA.

"Centralne znaczenie w chemii międzygwiezdnej"

Odkrycie udowadnia, jak wielkie możliwości ma teleskop Webba

"Znakomita rozdzielczość przestrzenna i widmowa Webba, a także jego czułość przyczyniły się do sukcesu zespołu. W szczególności wykrycie przez Webba szeregu kluczowych linii emisyjnych z CH3+" - podają naukowcy.

ZOBACZ: Niezwykłe pierścienie Urana. NASA pokazało zdjęcie z Teleskopu Webba

- To odkrycie nie tylko potwierdza niewiarygodną czułość teleskopu Webba, ale także potwierdza postulowane centralne znaczenie CH3+ w chemii międzygwiezdnej - powiedziała Marie-Aline Martin-Drumel z University of Paris-Saclay we Francji, członkini zespołu naukowców, którzy odkryli nową cząstkę.

aas/ / Polsatnews.pl