Calvin Klein reklamuje się zdjęciem transpłciowego mężczyzny w ciąży. W sieci zawrzało

Świat
Calvin Klein reklamuje się zdjęciem transpłciowego mężczyzny w ciąży. W sieci zawrzało
materiały prasowe/Calvin Klein
W sieci zawrzało po publikacji nowej reklamy marki Calvin Klein

Marka Calvin Klein z okazji zbliżającego się Dnia Matki przygotowała nową reklamę. Zdjęcie przedstawia ciężarnego transpłciowego mężczyznę. Kampania wywołała falę oburzenia w mediach społecznościowych i zgromadziła wiele złośliwych komentarzy. Część internautów wezwała do bojkotu.

"Dzisiaj, wspierając kobiety i matki na całym świecie, zwracamy uwagę na realia nowych rodzin. Erika Fernandes i Roberto Bete oczekują dziecka. Roberto ma wkrótce urodzić" – napisała firma na Instagramie, reklamując nową kampanię.

 

ZOBACZ: RPO reaguje na wpis Pawłowicz ws. transpłciowego dziecka

 

Roberto Bete był wcześniej kobietą, a obecnie jest żonaty z kobietą, która - przeciwnie - dokonała tranzycji.

 

 
 
 
 
 
Wyświetl ten post na Instagramie
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Post udostępniony przez Calvin Klein (@calvinklein)

 

ZOBACZ: 11-miesięczna szafiarka. Mya Byrne to najmłodsza blogerka modowa

 

Zamieszczono zdjęcie, na którym Roberto Bete siedzi u nóg łóżka z wyraźnie zarysowanym brzuchem. Za dłoń trzyma go Erika Fernandes. - Możemy rozmnażać się biologicznie lub z serca… naszym celem jest kochać i być kochanym - mówi para w reklamie.

 

 
 
 
 
 
Wyświetl ten post na Instagramie
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Post udostępniony przez Impact (@impact)

#boycottcalvinklein

To nie spodobało się internautom. W mediach społecznościowych powstał hashtag #boycottcalvinklein. "Myślałem, że to żart, ale to niestety prawda", "oszaleli". "Calvin Klein się przebudził" - pisze autor Nick Adams, który chwali się, że jest popierany przez Donalda Trumpa. 

 

Nie zabrakło też jednak pozytywnego odzewu. "Rodzina to rodzina", "niech żyje różnorodność", "miłość i wsparcie dla wszystkich" - piszą użytkownicy. 

 

Firma w najnowszym wpisie zwraca uwagę, że 17 maja obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Przeciw Homofobii, Bifobii i Transfobii. "Dlatego, że nasza społeczność LGBTQIA+ (Lesbian, Gay, Bisexual, Transgender/Transsexual, Queer/Questioning, Intersex, Asexual/Allies, Nonbinary/Genderqueer) napotyka dyskryminację  na poziomie obywatelskim i instytucjonalnym, chcemy równości, bezpieczeństwa, sprawiedliwości tego dnia i codziennie" - pisze marka. 

 

Calvin Klein w oświadczeniu broni swojej kampanii, potwierdzając, że firma zawsze będzie przeciwstawiać się nienawiści. "Tolerujemy wszystko oprócz nietolerancji. Wszelkie nietolerancyjne komentarze zostaną usunięte, a wszelkie konta publikujące nienawistne wypowiedzi mogą zostać zablokowane" - podkreślono.

Międzynarodowy Dzień Przeciw Homofobii, Bifobii i Transfobii

Na stronie polskiego Rzecznika Praw Obywatelskich przypomniano we wtorek, że osoby LGBT+ nadal narażone są na nierówne traktowanie, uprzedzenia oraz motywowaną nimi agresję i przemoc ze względu na to, kim są.

 

Z badań społecznych prowadzonych przez Rzecznika Praw Obywatelskich wynika, że orientacja seksualna lub tożsamość płciowa stanowią najczęstszy powód dyskryminacji: ponad połowa respondentów wskazała na orientację seksualną (np. bycie osobą homoseksualną) - 56 proc. oraz tożsamość płciową (np. bycie osobą transpłciową) - 52 proc.

 

Według raportu organizacji ILGA, Polska kolejny rok z rzędu zajmuje ostatnie miejsce wśród krajów UE, jeśli chodzi o ochronę praw osób LGBT+. W Europie niższe gwarancje ochrony praw osób LGBT+ stwierdzono jedynie w Rosji i w Białorusi.

 

Rzecznik Praw Obywatelskich jako niezależny organ ds. równego traktowania dokłada starań, aby zakaz dyskryminacji ze względu na orientację seksualną i tożsamość płciową był przestrzegany zarówno w prawie, jak i w praktyce.

 

msl/prz / polsatnews.pl
Czytaj więcej

Chcesz być na bieżąco z najnowszymi newsami?

Jesteśmy w aplikacji na Twój telefon. Sprawdź nas!

Przeczytaj koniecznie