Serwis społecznościowy zakazuje reklam odchudzania. To pierwszy taki przypadek

Technologie
Serwis społecznościowy zakazuje reklam odchudzania. To pierwszy taki przypadek
rswebsois / Pixabay.com
Pinterest wprowadza zmianę polityki reklamowej

Serwis społecznościowy Pinterest, pozwalający użytkownikom na udostępnianie zdjęć i grafik w albumach i dzielenie się nimi, zdecydował o wprowadzeniu ścisłych restrykcji dla reklamodawców, którzy promują zdrowy styl życia. Od tej pory nie mogą one nawiązywać do pożądanego modelu sylwetki, BMI lub któregoś z podobnych wyznaczników.

Popularny serwis stał się, jak sam twierdzi w komunikacie, "jedyną z głównych platform, która zakazuje wszystkich reklam związanych z odchudzaniem". "To rozszerzenie naszej polityki reklamowej, która od dawna zakazuje body shamingu i reklamowania niebezpiecznych zaleceń i produktów związanych z utratą wagi" - poinformowano.

Kultura fizyczna bez kultury diety

W serwisie wciąż można umieszczać reklamy promujące zdrowy styl życia, nawyki i usługi związane z fitnessem, jeśli tylko nie skupiają się na kwestii utraty wagi. Nowa polityka została wprowadzona zgodnie ze wskazówkami Narodowego Stowarzyszenia Zaburzeń Odżywiania (National Eating Disorders Association).

 

ZOBACZ: Tego nikt się nie spodziewał. Microsoft próbował kupić Pinterest. Udało się?

 

Odpowiadająca za politykę firmy Sarah Bromma podkreśliła w wywiadzie, że zmiana zasad przyznaje priorytet "emocjonalnemu i mentalnemu zdrowiu i dobrostanowi, szczególnie wśród tych, którzy są bezpośrednio dotknięci zaburzeniami żywienia, kulturą diety i body shamingiem".

Pinterest uczy się na błędach Instagrama

Jak podkreśla "The Guardian", 60 proc. użytkowników Pinteresta to kobiety. Firma od dawna walczyła z treściami promującymi zaburzenia odżywiania. Od 2015 roku blokuje możliwość wyszukiwania tego rodzaju wpisów i przekierowuje użytkowników do organizacji pomocowych.

 

ZOBACZ: Kontrola i niewidzialna przemoc. Instagram jako źródło cierpień

 

W kwietniu 2021 roku Instagram, który jest głównym konkurentem Pinteresta, wystosował przeprosiny po "błędzie", w którego wyniku reklamy z treściami promującymi odchudzanie wyświetlane były osobom z zaburzeniami odżywiania. W 2019 roku Instagram zablokował możliwość wyświetlania reklam promujących chudnięcie i chirurgię plastyczną osobom poniżej 18 lat oraz posty promujące "diety cud".

pdb / The Guardian
Czytaj więcej

Chcesz być na bieżąco z najnowszymi newsami?

Jesteśmy w aplikacji na Twój telefon. Sprawdź nas!

Przeczytaj koniecznie