Hit sprzedażowy. Fenomen lodów Ekipy Friza

Polska
Hit sprzedażowy. Fenomen lodów Ekipy Friza
YouTube.com/Karol Wiśniewski
Lider "Ekipy" Friz, czyli tak na prawdę Karol Wiśniewski, zdecydował się na współpracę z marką lodów Koral

Lody sygnowane marką "Ekipa" należącą do jednego z najbardziej rozpoznawalnych polskich youtuberów - Friza stały się takim hitem sprzedaży, że znikają z lodówek chwilę po otwarciu sklepów. Ceny samych papierków po lodach osiągają zawrotne sumy na portalach aukcyjnych. Zainteresowanie jest tak duże, że ich producent poinformował o uruchomieniu dodatkowej linii produkcyjnej.

"Ekipa" to projekt polskiego youtubera Friza, który wraz ze znajomymi nagrywa krótkie filmy. Widea przedstawiają sytuacje z życia codziennego członków Ekipy, ich wspólne wyjazdy, zabawy, wyzwania i wzajemne żarty.

 

ZOBACZ: Sprzedaż alkoholu przez internet. Ekspert: w Polsce nie jest uregulowana

 

Filmy są cieszą się ogromną popularnością wśród dzieci i nastolatków. Średnio zyskują około półtora miliona wyświetleń. Rozpoznawalność Ekipy jest tak duża, że marka zarabia również na handlu. Sprzedaje m.in. ubrania, wydała także dwa single.

 

Lodowy sukces

 

Friz, czyli tak na prawdę Karol Wiśniewski, zdecydował się na współpracę z marką Koral. Jej efektem są lody na bazie sorbetu z logiem Ekipy, dostępne w dwóch smakach, truskawkowym i cytrynowym. Na sklepowych półkach znalazły się pod koniec marca.

Produkt spotkał się z ogromnym zainteresowaniem młodych fanów Ekipy. W wielu placówkach były one niedostępne kilka chwil po otwarciu. 

 

ZOBACZ: Youtuberzy muszą płacić VAT. Wielu z nich o tym nie wie

 

W kwietniu produkty najpierw trafiły do sklepów sieci Biedronka. Tam wyprzedawały się na pniu. Pod koniec kwietnia produkt uzupełnił ofertę marketów Lidl, gdzie również cieszył się zainteresowaniem znacznie przewyższającym wysokość dostaw. 

 

Lody Ekipy są pożądane przez młodych klientów, a w dyskontach dochodzi do przepychanek. Do takich scen doszło w jednym ze sklepów Lildl.

 

 

Do zainteresowania produktem w żartobliwy sposób odniosła się sieć Lidl, jednocześnie informując o dostępności lodów w swoich sklepach. 

 

Oto one! Już wkrótce, bo od poniedziałku (26.04) do Lidla wjeżdża Ekipa! Czyli kultowe lody na patyku Koral. Ich wartość (u nas) to 1,69 zł, ale kto wie, ile wyniesie później 😉

Opublikowany przez Lidl Polska Czwartek, 22 kwietnia 2021

 

"Drodzy poszukiwacze lodów Ekipa!"

 

Część osób próbuje dać lodom drugie życie. W sieci, na portalach sprzedażowych, pojawiają się ogłoszenia oferujące papierki po lodach jako "Unikalny papierek po lodach Ekipy". Ceny są niebagatelne. Zaczynają się od 10-25 złotych przez 250-300 złotych do maksymalnie 500. Prawdziwie szaleństwo widać jednak na licytacjach lodów na Allegro. W wielu przypadkach ceny wywoławcze zaczynają się od... 200 tys. złotych. Przedstawiciele serwisu uspokajają jednak, że jest to prawdopodobnie akcja promocyjna, bądź żart - przed wydaniem takiej kwoty konieczna jest do dodatkowa weryfikacja.

 

ZOBACZ: Youtuber potrzebny od zaraz. W Słupsku powstaje pierwsza w Polsce klasa vlogerska

 

Tymczasem koszt w sklepach to około 2,00 zł za sztukę, a w przypadku lodów w oznaczonych jako "XL" to 2,80 zł. 

 

"(...) Żadna z sieci sklepów nie jest przez nas faworyzowana, a naszym celem jest to, aby lody Ekipa były dostępne w każdym sklepie i dużym i małym, dlatego wszystkie nasze maszyny pracują na pełnych obrotach!" - zapewniał Koral na swoim facebookowym profilu.

 

Drodzy poszukiwacze lodów Ekipa! 🧐 Codziennie dostajemy od Was mnóstwo wiadomości dotyczących rozpiętości cen...

Opublikowany przez Lody Koral Poniedziałek, 26 kwietnia 2021

 

Duży popyt sprawił, że firma uruchomiła dodatkową linię produkcyjną.

Łukasz Aftański/ml/bas / Polsatnews.pl
Czytaj więcej

Chcesz być na bieżąco z najnowszymi newsami?

Jesteśmy w aplikacji na Twój telefon. Sprawdź nas!

Przeczytaj koniecznie