Powiedz, jakiej muzyki słuchasz, a powiemy ci, kim jesteś

Technologie
Powiedz, jakiej muzyki słuchasz, a powiemy ci, kim jesteś
Polsat News
Metoda wykrywania cech osobowości melomanów otworzyłaby nowy rozdział w relacjach Spotify z klientami i reklamodawcami.

Internetowy serwis muzyczny Spotify będzie wkrótce wiedzieć jak zidentyfikować cechę osobowości użytkownika na podstawie tego, jakiej słucha muzyki. Taka wiedza może być przydatna w adresowaniu konkretnych reklam do nieprzypadkowo wybranych osób.

W ostatnich miesiącach Spotify uzyskało wiele nowych patentów w Stanach Zjednoczonych. Zapewne pomogą one rozwinąć aplikację firmy, która służy dziś głównie do słuchania muzyki. Jeden z nich jest z pogranicza nowych technologii oraz psychologii i może zrewolucjonizować rynek reklam internetowych.

Karaoke i nie tylko

Portal MBW informuje, że platforma Spotify otrzymała między innymi patent, który jest nowoczesną odmianą karaoke. Umożliwia użytkownikom "nakładanie utworu muzycznego na własny wokal". Firma pracuje też nad czymś, co można nazwać "reklamą ukierunkowaną geograficznie". Używana ma być do tego technologia dźwięku 3D.

 

ZOBACZ: Służby ratunkowe już korzystają z kosmicznego internetu Starlink od SpaceX

 

Jednak zupełnie inne rozwiązanie może okazać się przełomowe dla platformy i całego rynku reklamowego. Chodzi o "metodę i system personalizacji doświadczenia użytkownika w oparciu o jego cechy osobowości". Osoba bliska szefostwa Spotify twierdzi, że będzie można w ten sposób zidentyfikować cechę osobowości klienta na przykład na podstawie muzyki, której słucha i kontekstu, w jakim to robi.

 

Zmienne behawioralne, takie jak nastrój melomana, jego ulubiony gatunek muzyczny lub dane demograficzne, mogą odpowiadać różnym aspektom osobowości. Człowiek słuchający muzyki będzie mógł być uznany za: otwartego, skrytego, sumiennego, ugodowego albo neurotycznego.

Dla dobra reklamodawców

Spotify jako firma mająca tego rodzaju wiedzę mogłaby na podstawie wykrytych cech osobowości klienta lepiej promować treści - przypuszczalnie reklamy, ale być może także muzykę i podcasty.

 

Chodzi nie tylko o treść, ale i sposób jej podania. Na przykład ton głosu może być bardziej optymistyczny, piskliwy lub ekscytujący dla użytkowników, których uznano za ekstrawertyków. Z kolei ton głosu cichy lub stonowany byłby przeznaczony dla ludzi introwertycznych.

 

ZOBACZ: Odnalazł się zaginiony skarb polskiego kina. Poznamy muzykę do "Janka Muzykanta" z 1930 r.

 

Już dziś aplikacja podpowiada użytkownikom zespoły muzyczne, które mogliby polubić. Jednak metoda wykrywania cech osobowości melomanów otworzyłaby nowy rozdział w relacjach Spotify z klientami i reklamodawcami.

 

Tekst powstał we współpracy z portalem Comparic.pl

Jacek Walewski/hlk/ comparic.pl, polsatnews.pl
Czytaj więcej

Chcesz być na bieżąco z najnowszymi newsami?

Jesteśmy w aplikacji na Twój telefon. Sprawdź nas!

Przeczytaj koniecznie