Spółka wzięła w leasing jacht za 37 mln zł. Teraz się tłumaczy

Biznes
Spółka wzięła w leasing jacht za 37 mln zł. Teraz się tłumaczy
YouTube/ Princess Yachts
Jacht Princess 30M028 kosztuje 37 mln złotych

O umowie leasingu dotyczącej jachtu za 37 mln złotych poinformowała spółka ZPUE z Włoszczowej zajmująca się produkcją urządzeń dla energetyki. Po oburzeniu inwestorów, tłumaczy motywy decyzji. Chodzi m.in. o wzmocnienie pozycji na rynkach państw basenu Morza Śródziemnego czy wykorzystanie maszyny jako nośnika reklamowego.

O sprawie zarząd ZPUE poinformował w piątek po południu. Przedmiotem leasingu jest jacht Princess 30M028. Kosztuje... 37 mln złotych. Umowę zawarto na 69 miesięcy. Jej zabezpieczenie stanowią weksel własny in blanco i 7 mln zł kaucji.

 

ZOBACZ: Bill Gates chce kupić Sinot Aqua, niesamowity eko-jacht napędzany wodorem


W komunikacie spółki nie podano celu, do których ma służyć jacht. Wzbudziło to wiele dyskusji w sieci. Zastanawiano się nad sensem i wykorzystaniem drogiego zakupu.

 

Tłumaczenie spółki


W poniedziałek ZPUE postanowiła ponownie zabrać głos.


- Spółka już w 2019 roku znacznie zwiększyła moce produkcyjne w zakresie produkcji stacji kontenerowych, a Zarząd ZPUE S.A. podjął decyzję o intensyfikacji działań, których efektem miało być wzmocnienie pozycji na rynkach eksportowych. Biorąc pod uwagę udział Spółki na wybranych rynkach europejskich zauważono, że potencjał ZPUE nie jest w pełni wykorzystany w krajach basenu Morza Śródziemnego, w tym głównie w Hiszpanii, Francji, Włoszech, Turcji, Grecji i Chorwacji - czytamy w oświadczeniu.

 

ZOBACZ: Polska jachtową potęgą. Zobacz budowane nad Wisłą ekskluzywne łodzie


Wspomniano również o "podjęciu starań przejawiających się wzmocnieniem rozpoznawalności marki i wywarciu na kontrahentach zagranicznych wrażenia pewności i stabilności relacji z partnerem, któremu bliskie są nawyki zaczerpnięte z kultury śródziemnomorskiej".

 

Hotel i nośnik reklamowy w jednym


Zaznaczono, że basen Morza Śródziemnego jest doskonałym miejscem do nawiązywania współpracy z biznesmenami rynku wschodnioeuropejskiego.


Jacht wykorzystany będzie również w kampanii marketingowej. ZPUE przekonuje, że zaoszczędzi, a jacht stanie się jednocześnie nośnikiem reklamowym, hotelem i biurem.

ac/msl/ bankier.pl, polsatnews.pl
Czytaj więcej

Chcesz być na bieżąco z najnowszymi newsami?

Jesteśmy w aplikacji na Twój telefon. Sprawdź nas!

Przeczytaj koniecznie