Spółka wzięła w leasing jacht za 37 mln zł. Teraz się tłumaczy
O umowie leasingu dotyczącej jachtu za 37 mln złotych poinformowała spółka ZPUE z Włoszczowej zajmująca się produkcją urządzeń dla energetyki. Po oburzeniu inwestorów, tłumaczy motywy decyzji. Chodzi m.in. o wzmocnienie pozycji na rynkach państw basenu Morza Śródziemnego czy wykorzystanie maszyny jako nośnika reklamowego.
O sprawie zarząd ZPUE poinformował w piątek po południu. Przedmiotem leasingu jest jacht Princess 30M028. Kosztuje... 37 mln złotych. Umowę zawarto na 69 miesięcy. Jej zabezpieczenie stanowią weksel własny in blanco i 7 mln zł kaucji.
ZOBACZ: Bill Gates chce kupić Sinot Aqua, niesamowity eko-jacht napędzany wodorem
W komunikacie spółki nie podano celu, do których ma służyć jacht. Wzbudziło to wiele dyskusji w sieci. Zastanawiano się nad sensem i wykorzystaniem drogiego zakupu.
Tłumaczenie spółki
W poniedziałek ZPUE postanowiła ponownie zabrać głos.
- Spółka już w 2019 roku znacznie zwiększyła moce produkcyjne w zakresie produkcji stacji kontenerowych, a Zarząd ZPUE S.A. podjął decyzję o intensyfikacji działań, których efektem miało być wzmocnienie pozycji na rynkach eksportowych. Biorąc pod uwagę udział Spółki na wybranych rynkach europejskich zauważono, że potencjał ZPUE nie jest w pełni wykorzystany w krajach basenu Morza Śródziemnego, w tym głównie w Hiszpanii, Francji, Włoszech, Turcji, Grecji i Chorwacji - czytamy w oświadczeniu.
ZOBACZ: Polska jachtową potęgą. Zobacz budowane nad Wisłą ekskluzywne łodzie
Wspomniano również o "podjęciu starań przejawiających się wzmocnieniem rozpoznawalności marki i wywarciu na kontrahentach zagranicznych wrażenia pewności i stabilności relacji z partnerem, któremu bliskie są nawyki zaczerpnięte z kultury śródziemnomorskiej".
Hotel i nośnik reklamowy w jednym
Zaznaczono, że basen Morza Śródziemnego jest doskonałym miejscem do nawiązywania współpracy z biznesmenami rynku wschodnioeuropejskiego.
Jacht wykorzystany będzie również w kampanii marketingowej. ZPUE przekonuje, że zaoszczędzi, a jacht stanie się jednocześnie nośnikiem reklamowym, hotelem i biurem.