Tak za niespełna pół roku mogą wyglądać wnętrza samolotów. Złożono już wnioski patentowe

Technologie
Tak za niespełna pół roku mogą wyglądać wnętrza samolotów. Złożono już wnioski patentowe
Aviointeriors
Dyrektor wykonawczy Aviointeriors Paolo Drago zapewnia, że propozycje nie zajmują więcej miejsca niż w tradycyjnej konfiguracji

Włoska firma produkująca m.in. fotele pasażerskie dla wiodących linii lotniczych i producentów samolotów, przedstawiła wizualizacje, które pokazują, jak mogą wyglądać pokłady samolotów w dobie epidemii koronawirusa. Aviointeriors złożyła już wnioski patentowe na oba projekty i zapewnia, że może dostarczyć pierwsze fotele z przegrodami z przezroczystego materiału w czasie krótszym niż 6 miesięcy.

Aviointeriors nie jest jedynie firmą designerską, działa na rynku od ponad 40 lat i jest wiodącym producentem wyposażenia kabin lotniczych i foteli pasażerskich.

 

ZOBACZ: Turystyka po koronawirusie. Czy bilety lotnicze znacznie zdrożeją? "Zmieści się mniej pasażerów"

 

Biorąc pod uwagę obostrzenia wprowadzane w związku z koronawirusem, a także na wymogi, jakie mogą być nakładane na linie lotnicze, które będą chciały wznowić działalność, firma z siedzibą w Latinie (na południe od Rzymu) przedstawiła dwie gotowe propozycje - osłony na fotele: Glassafe dla klasy ekonomicznej i Janus, która wymagałaby rekonfiguracji ustawień siedzeń. 

 

Rzut z góry na rzędy foteli w zestawie GlassafeAviointeriors
Rzut z góry na rzędy foteli w zestawie Glassafe

 

Włoski producent zapewnia, że oba zaprezentowane zestawy "można zainstalować na istniejących siedzeniach", a mają one umożliwić pasażerom przebywającym w ciasnych kabinach, bezpieczniejsze podróżowanie.

 

Dyrektor wykonawczy Aviointeriors Paolo Drago, zapewnia, że propozycje nie zajmują więcej miejsca niż w tradycyjnej konfiguracji. Jedynymi siedzeniami, których nie można zmodyfikować, byłyby siedzenia przy wyjściach awaryjnych, a wynika to z przepisów bezpieczeństwa.

 

ZOBACZ: Zapomnijcie o zagranicznych wakacjach - mówi prezes niemieckiej Izby Lekarskiej

 

Przegrody wykonane są z przezroczystego materiału, "dzięki czemu cała kabina jest harmonijna i estetycznie lekka", ale przy tym "doskonale odpowiada celowi stworzenia izolowanej przestrzeni wokół każdego pasażera", "minimalizuje kontakty między podróżującymi" i "obieg powietrza między pasażerami", co ma zmniejszyć prawdopodobieństwo zakażenia różnymi wirusami. 

 

Jeden z zaproponowanych zestawów osłon do foteli pasażerskich w samolotachAviointeriors
Janus - jeden z zaproponowanych zestawów osłon do foteli pasażerskich w samolotach

 

Przezroczyste osłony mają pozwolić na zachowanie wszystkich siedzeń na pokładzie samolotu. W innych przypadkach, gdyby należało zachować odstępy między fotelami lub robić podział na zasadzie tzw. "warcabów", liczba miejsc w samolotach zmniejszyła by się o 50 a nawet 70 procent.  

 

Wersja Janus, charakteryzująca się odwróconym środkowym fotelem, wymagałaby wprawdzie rekonfiguracji ustawień, ale liczba foteli nie zmalałaby w znaczący sposób.  

 

ZOBACZ: Wakacje po epidemii? 60 proc. Polaków prawdopodobnie nie wyjedzie na urlop

Aviointeriors złożyła już wnioski patentowe na oba projekty i zapewnia, że może dostarczyć pierwsze fotele w czasie krótszym niż 6 miesięcy.

grz/luq/ polsatnews.pl

Chcesz być na bieżąco z najnowszymi newsami?

Jesteśmy w aplikacji na Twój telefon. Sprawdź nas!

Komentarze