Od Black Friday do Cyber Monday Polacy wydali setki milionów złotych. Padł rekord

Biznes
Od Black Friday do Cyber Monday Polacy wydali setki milionów złotych. Padł rekord
Pixabay/niekverlaan
Podczas tegorocznego Black Friday padł rekord transakcji BLIKIEM

Podczas 4 dni od Black Friday do Cyber Monday przy użyciu BLIKA zapłacono za zakupy o wartości 600 mln zł - poinformował Polski Standard Płatności operator systemu BLIK. Dokonano w tym czasie blisko 4 mln płatności.

Podczas tegorocznego Black Friday padł rekord transakcji BLIKIEM - podał w komunikacie Polski Standard Płatności (PSP). Było ich łącznie 1,2 miliona, z czego 1 milion zrealizowane w ecommerce. To dwukrotnie więcej niż średnia dzienna liczba transakcji odnotowywana w trzecim kwartale br. - 615 tys. - wskazano.

 

ZOBACZ: Wielkie wyprzedaże: "Black Friday" i "Cyber Monday". Co warto wiedzieć

 

Dodano, że tego dnia użytkownicy zrobili zakupy za 211 milionów zł, z czego blisko 150 mln przypadło na zakupy w sieci.

 

- Kolejne trzy dni również były zakupowo bardzo intensywne. W sobotę odnotowaliśmy prawie 800, a w niedzielę blisko 900 tys. transakcji – czyli również powyżej średniej - wyjaśniła wiceprezes Polskiego Standardu Płatności Monika Król.

 

"Rozczarowujący" Cyber Monday

 

PSP zwróciło uwagę, że z roku na rok potencjał marketingowy Black Friday w Polsce rośnie. Liczba transakcji BLIKIEM jest w tym roku większa o 125 proc. a ich wartość o 138 proc. "Warto także pamiętać, że specjalne promocje u większości sprzedawców startują już kilka dni wcześniej, a w skrajnych przypadkach zmieniają się w całe »Black Weeks«" - czytamy.

 

ZOBACZ: Black Friday w... parafii. Przez cały weekend śluby i chrzty za darmo

 

Według operatora systemu BLIK, dla sprzedawców ecommerce nieco rozczarowujące mogą być natomiast dane dotyczące aktywności zakupowej w Cyber Monday – czyli dzień, w którym tradycyjnie na Zachodzie to właśnie sklepy internetowe ruszają do promocyjnej ofensywy. "W tym roku użytkownicy w ten dzień zapłacili w sieci 869 tys. razy i kupili produkty o wartości 106 mln zł – o blisko 40 mln zł mniej niż w Black Friday - czyli w porównaniu do ub. roku w liczbie transakcji o 150 proc. więcej, a w ich wartości aż o 183 proc." - podano.

 

Zdaniem Krzysztofa Ziewca z PSP, sprzedawcy, dla których głównym kanałem dystrybucji jest internet, jeszcze nie wykorzystują naszym zdaniem potencjału "cyberponiedziałku", koncentrując się na "czarnym piątku". - Trzeba jednak pamiętać, że wówczas muszą konkurować nie tylko między sobą, ale także ze sklepami stacjonarnymi. Z naszych obserwacji wynika, że nie ma zbyt wielu ofert specjalnych przygotowywanych wyłącznie na poniedziałek – dodał.

 

Płatności mobilne

 

BLIK to ogólnokrajowy, powszechny standard płatności mobilnych. Możliwość skorzystania z BLIKA w aplikacjach bankowości mobilnej ma obecnie ponad 90 proc. wszystkich klientów krajowych instytucji finansowych. Za rozwój systemu odpowiada spółka Polski Standard Płatności (PSP).

 

ZOBACZ: Black Friday. W wyścigu po rabaty bójki, a nawet zabójstwa

 

Udziałowcami spółki PSP jest sześć polskich banków: Alior Bank, Bank Millennium, Santander Bank Polska, ING Bank Śląski, mBank, PKO Bank Polski. Z BLIKA mogą korzystać również klienci Getin Banku, Banku Pekao, BNP Paribas, Credit Agricole, Inteligo, T-Mobile Usługi Finansowe i banków spółdzielczych zrzeszonych w Spółdzielczej Grupie Bankowej. 

pgo/ PAP
Czytaj więcej

Chcesz być na bieżąco z najnowszymi newsami?

Jesteśmy w aplikacji na Twój telefon. Sprawdź nas!

Komentarze

Przeczytaj koniecznie