Dystrybutor suplementu, który miał wspomagać odchudzanie, musi oddać klientom połowę ceny
Dystrybutor suplementu diety Green Magma, który miałby sprzyjać odchudzaniu, będzie musiał oddać konsumentom połowę ceny - zdecydował UOKiK, kwestionując reklamy tego środka. Promocja kończy się dziś - mówiły reklamy, choć trwała dwa lata; produkt jest wyjątkowy - deklarowano, choć nie było to udowodnione badaniami.
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów poinformował we wtorek, że jego prezes wydał decyzję dotyczącą firmy Logihub - dystrybutora suplementu diety Green Magma. Urząd zakwestionował reklamy tego środka spożywczego, pojawiające się w prasie, telewizji i internecie od 2015 roku.
UOKiK wskazał, że Green Magma była reklamowana hasłami, które sugerowały, że konsument może kupić suplement po atrakcyjnej cenie tylko w danym momencie. Tymczasem, jak ustalił urząd, Green Magma nigdy nie był oferowany po tak wysokich cenach, a rzekoma promocja trwała nieprzerwanie od sierpnia 2015. Przykładowe hasła to: "Promocja kończy się dzisiaj", "Taka okazja więcej się nie powtórzy", "Normalna cena skutecznej kuracji odchudzającej Green Magma to aż 500 zł", "Dzisiaj z uwagi na ofertę specjalną producenta zakupisz ją za jedyne 99 zł".
"Ceny nie mogą być fikcją, a obniżki nie mogą być sztucznie wykreowane. Takie działanie służy tylko zwabieniu konsumenta, żeby szybko kupił produkt. Nieuczciwą praktyką rynkową jest twierdzenie, że coś będzie dostępne w promocji tylko przez pewien czas, jeśli jest to niezgodne z prawdą" - podkreśla prezes UOKiK Marek Niechciał, cytowany w komunikacie Urzędu.
Zobowiązali się do zmiany praktyk, więc uniknęli kary finansowej
UOKiK podnosi, że w reklamach Green Magma pojawiały się hasła, które mogą sugerować szczególne właściwości tego suplementu. Jak się okazało, nie są one poparte badaniami. Przykładowe hasła brzmiały: "Działa już po 3 dniach", "Zrzucisz nawet 20 kilogramów", "W Stanach Zjednoczonych Green Magma stosowana jest przez ponad 50 proc. odchudzających się kobiet".
"Zapewnienia o działaniu suplementów diety, ich popularności, powinny być rzetelne i prawdziwe. Konsument ufa reklamie i mógłby nie kupić Green Magmy, gdyby przekaz zawierał inne informacje" - wskazał Niechciał.
UOKiK podał, że dystrybutor - Logihub - zobowiązał się do zmiany praktyk, dlatego uniknął kary finansowej. Przedsiębiorca nie będzie używał w reklamach haseł, które wzbudziły wątpliwości urzędu. Poza tym odda konsumentom połowę ceny tego suplementu niezależnie od daty zakupu. Konsumenci mogą wysyłać wiadomość i skan paragonu na adres dystrybutora: reklamacje@bezkilogramow.pl.
PAP
Czytaj więcej
Komentarze