Wzrosła liczby nowych usług kontraktowych. Wyniki Grupy Cyfrowy Polsat za trzeci kwartał 2017 roku

Biznes
Wzrosła liczby nowych usług kontraktowych. Wyniki Grupy Cyfrowy Polsat za trzeci kwartał 2017 roku
Cyfrowy Polsat

- O ponad pół miliona wzrosła liczba świadczonych przez Grupę usług kontraktowych, które są fundamentem jej działalności i strategii multiplay. (...) Już co czwarty klient kontraktowy korzysta z naszej oferty usług łączonych - z pakietów multiplay - mówi Tobias Solorz, prezes Zarządu, Cyfrowy Polsat S.A. i Polkomtel Sp. z o.o. Grupa Cyfrowy Polsat podsumowała wyniki trzeciego kwartału 2017 roku.

Jak poinformował prezes zarządu, trzeci kwartał 2017 roku okazał się dobry dla Grupy głównie dzięki "konsekwentnej realizacji strategii multiplay w segmencie usług świadczonych klientom indywidualnym i biznesowym oraz wysokiej oglądalności kanałów Grupy Polsat".

 

- Pozytywne efekty naszych działań widać w rosnących wynikach operacyjnych obu segmentów oraz stabilnych wynikach finansowych całej Grupy - wyjaśnił Tobias Solorz.

 

"Bardzo dobre wyniki operacyjne dotyczą wszystkich segmentów działalności Cyfrowego Polsatu: rynku telekomunikacyjnego, płatnej telewizji i nadawców TV" - podkreśla Grupa w komunikacie.

Lider oglądalności w grupie komercyjnej

 

W III kwartale zarówno Grupa Telewizji Polsat, jak i kanał główny Polsat były liderami oglądalności w grupie komercyjnej z łącznym wynikiem na poziomie 24,4 proc., na co złożyło się ok. 12,4 proc. kanału głównego oraz ponad 12 proc. kanałów tematycznych.


Przychody z reklamy telewizyjnej i sponsoringu Grupy Telewizji Polsat wzrosły rok do roku o 4 proc. do poziomu 231 mln zł, dzięki czemu udział Grupy w rynku reklamy telewizyjnej wzrósł do 28,6 proc. W okresie 9 miesięcy przychody Grupy Telewizji Polsat wzrosły o 2 proc. rok do roku do 772 mln, a udział w rynku reklamy TV – do 27,2 proc.

 

Średnia miesięczna liczba użytkowników największej polskiej telewizji internetowej IPLA wynosiła 3 mln.

 

- To kolejny bardzo udany kwartał dla naszego segmentu nadawania i produkcji telewizyjnej, zarówno pod względem oglądalności, jak i przychodów reklamowych. (...) Ponownie byliśmy bardzo skuteczni w sprzedaży czasu reklamowego - nasze przychody rosły z 4-procentową dynamiką na płaskim rynku reklamy TV i sponsoringu - mówi Maciej Stec, członek Zarządu, Cyfrowy Polsat S.A. i Telewizja Polsat Sp. z o.o.

 

"Pierwsza miłość" i Mega Hit

 

W trzecim kwartale w ofercie kanału Polsat dużym zainteresowaniem w grupie komercyjnej cieszyły się zarówno stałe pozycje, np. serial "Pierwsza miłość", poniedziałkowe pasmo filmowe "Mega Hit” i serial "Świat według Kiepskich" - jak i programy z jesiennej ramówki, np. nowy serial obyczajowy "W rytmie serca", nowe show "Supermodelka Plus Size", show "Twoja twarz brzmi znajomo" i "The Brain. Genialny umysł", program "Nasz nowy dom"

 

Wysoki poziom oglądalności utrzymały "Wydarzenia" o godz. 18:50 oraz emitowany w godzinach porannych od poniedziałku do piątku blok programów informacyjnych "Nowy Dzień z Polsat News".

 

- Analizując wyniki finansowe segmentu nadawania i produkcji telewizyjnej w trzecim kwartale, należy pamiętać o wysokim zeszłorocznym punkcie odniesienia: w czerwcu i lipcu 2016 r. nasze kanały transmitowały rozgrywki UEFA EURO 2016, które korzystnie wpłynęły na oglądalność, poziom przychodów reklamowych oraz poziom przychodów całkowitych i wynik EBITDA całego segmentu - podkreśla Katarzyna Ostap-Tomann, Członek Zarządu ds. Finansowych, Cyfrowy Polsat S.A., Polkomtel Sp. z o.o., Telewizja Polsat Sp. z o.o.

 

- W tym roku nie mieliśmy w okresie letnim na naszych antenach wydarzenia sportowego o takiej skali oddziaływania. Bardziej miarodajne jest zatem porównywanie tegorocznych wyników z danymi za analogiczny kwartał 2015 roku. Zaobserwujemy wówczas zakładany stabilny rozwój tego segmentu oraz wierność kluczowym zasadom - zrównoważonej polityki programowej oraz dyscypliny w obszarze kosztów - wyjaśnia Ostap-Tomann.

 

Najważniejsze dane operacyjne i finansowe za III kwartał:

 

Regularny wzrost nasycenia bazy usługami zintegrowanymi:
- niemal 1,45 mln klientów usług zintegrowanych (wzrost o 210 tys. rok do roku), co oznacza, że już 25 proc. klientów kontraktowych Grupy korzysta z oferty multiplay,

- posiadają oni łącznie 4,31 mln usług.

 

2/ Stabilna baza 5,8 mln klientów kontraktowych; każdy z nich posiada średnio 2,34 usługi z portfolio Grupy;
- średni przychód od tego klienta (ARPU) wyniósł 88,4 zł, a jego dynamika przejściowo pozostawała pod niekorzystnym wpływem regulacji "Roam Like at Home",- niski wskaźnik churn, będący efektem strategii multiplay, na poziomie 8,8 proc.

 

3/ Duży przyrost liczby usług kontraktowych – o 512 tys. rok do roku – do ponad 13,5 mln:

- w segmencie telefonii komórkowej liczba usług kontraktowych wzrosła rok do roku o 248 tys., do poziomu 6,9 mln. Wzrost ten jest efektem korzystnego wpływu strategii multiplay oraz przejściowo zintensyfikowanej migracji klientów z segmentu prepaid.

- liczba kontraktowych usług płatnej telewizji wzrosła o 203 tys. do 4,9 mln.

- baza usług internetu mobilnego zwiększyła się rok do roku o 61 tys. do poziomu 1,8 mln. W pierwszych trzech kwartałach br. nasi klienci detaliczni przetransferowali 525 PB danych, czyli o 49 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2016 r.

 

4/ Baza usług prepaid, odzwierciedlająca rzeczywistą liczbę aktywnych użytkowników, pozostawała na poziomie 2,9 mln, a ARPU tego segmentu dynamicznie wzrosło, o 8 proc. rok do roku, do 20,2 zł, m.in. w wyniku oczyszczenia bazy z użytkowników jednorazowych oraz wygaśnięcia promocji rejestracyjnych.

 

Wyniki finansowe Grupy:

  

- przychody: 2,391 mld zł,

- EBITDA: 851 mln zł,

- marża EBITDA: 36 proc.,

- zysk netto: 235 mln zł,

- wolne przepływy pieniężne: 1,567 mld zł w okresie 12-miesięcznym,
- wskaźnik całkowitego zadłużenia netto/EBITDA LTM: 2,83x.


Dla porównania wyników z ubiegłego roku - raport roczny Grupy Cyfrowy Polsat za 2016 rok jest dostępny tutaj.

 

Cyfrowy Polsat

Cyfrowy Polsat/dro/
Czytaj więcej

Chcesz być na bieżąco z najnowszymi newsami?

Jesteśmy w aplikacji na Twój telefon. Sprawdź nas!

Komentarze

Przeczytaj koniecznie