- Każdy będzie mógł skorzystać z tego autobusu zamawiając go przez aplikację jak taksówkę. Oznacza to większy komfort. Oczywiście na taki system trzeba będzie się przestawić, to całkowite novum - powiedziała Mieke Niedbal z Deutsche Bahn AG.


Autobusy zabierać będą do 8 pasażerów, nie mają kierowcy. To komputer będzie układał optymalną trasę, zabierając po drodze pasażerów.

 

"Ludzie go pokochają"


- Co ważne, nie trzeba przygotowywać ulic, by takie pojazdy mogły po nich jeździć. Dla tego autobusu najważniejsza jest mapa. Wystarczy raz przejechać nim po danej ulicy, by ją zeskanował i wszystko zapamiętał - tłumaczył Volker Marhold, współtwórca autobusu.

 

Na razie autobus jest w fazie testów i porusza się maksymalnie z prędkością 30 km/h, ale będzie mógł jeździć dwukrotnie szybciej. - W regionach mniej zaludnionych to idealny pojazd. Ludzie go pokochają, bo jest wygodny, efektywny i będzie go można w każdej chwili zamówić - powiedział minister transportu Alexander Dobrindt.

 

PAP