Specjalistyczne badania zostały przeprowadzone na grupie 32 osób w wieku od 13 do 18 lat. 

 

Pod fotografiami części badanych umieszczano fikcyjne "lajki", a naukowcy za pomocą rezonansu magnetycznego obserwowali reakcję mózgów osób biorących udział w badaniu.

 

Chętniej "lajkowane" te już "zlajkowane"

 

- Połowie osób pokazaliśmy ich zdjęcia z dużą ilością "lajków", a połowie z niewielką. Kiedy nastolatki widziały u siebie na profilu wiele polubień, w różnych regionach ich mózgów obserwowaliśmy dużą aktywność - powiedziała szefowa projektu, Lauren Sherman.

 

Podczas eksperymentu okazało się również, że nastolatkowie są o wiele bardziej skłonni dać "lajka" zdjęciu, które ma już ich wiele, niż takiemu, które ma niewiele polubień.

 

- Młodzi inaczej reagują na informację, jeśli wiedzą, że jest ona pozytywnie odbierana przez innych - dodała Sherman.

 

polsatnews.pl, neurosciencenews.com