Wiceprezes PKP PLK zaznaczył, że w latach 2007-2015 spółka wydała na poprawę linii kolejowych na Podkarpaciu ponad 2,4 mld zł.

 

- W kolejnej perspektywie unijnej chcemy zrealizować projekty za ponad 1 mld zł. Za te pieniądze dokończona zostanie m.in. modernizacja linii z Rzeszowa do Krakowa. Ma to nastąpić do końca 2017 roku, wówczas pociągi będą jeździć z prędkością 160 kilometrów na godzinę – zapowiedział Włodzimierz Żmuda.

 

Zakończyć ma się również modernizacja linii kolejowej od Rzeszowa do Przemyśla, po jej zakończeniu pociągi będą mogły poruszać się z prędkością 120 kilometrów na godzinę. Zelektryfikowana ma zostać również linia do Ocic oraz do Jasła.

 

Ze stolicą nie tak szybko

 

Włodzimierz Żmuda zapowiedział, że bezpośrednie połączenie kolejowe stolicy Podkarpacia z Warszawą nastąpi dopiero po roku 2020. Wcześniej zrealizowane muszą zostać trzy projekty m.in. elektryfikacja linii do Ocic oraz remont linii między Radomiem i Warszawą.

 

Obecny na konferencji wiceminister infrastruktury i budownictwa Piotr Stomma powiedział, że rząd będzie wspierał rozwój infrastruktury kolejowej w tych województwa, które w poprzednich latach „nie były dostrzegane z Warszawy”. - Podkarpacie jest jednym z takich województw - dodał.

 

PAP