Google testuje nową funkcję. Na wzór TikToka
Google w tajemnicy testuje nową funkcjonalność, która może zaskoczyć wielu jego użytkowników. Mowa o krótkich filmikach w systemie wyszukiwania.
Testowane rozwiązanie ma na celu podjęcie walki z innymi popularnymi platformami, które udostępniają podobne treści. Czy Google dorówna Instagramowi albo TikTokowi?
Google jak TikTok, a nawet lepsze?
TikTok nie cieszy się największym uznaniem w Stanach Zjednoczonych. Rządzący tym krajem debatują nad rozwiązaniem, które pozwoli im w pełni wycofać chińską platformę z rynku. Dla niektórych firm jest to jednak woda na młyn. Wśród niespodziewanych konkurentów dla TikToka można wskazać między innymi Google.
Shorts Video to nadal nieoficjalna opcja, która pozwala użytkownikom odkrywać i przeglądać krótkie filmiki bezpośrednio w wynikach wyszukiwania. Internauci mają możliwość przewijania i oceniania wideo, a także ich udostępniania. W ten sposób tworzą oni interaktywną społeczność krótkich filmików.
ZOBACZ: TikTok STEM w Europie. Na czym polega nowa funkcja?
Nie da się nie zauważyć, że Google podąża ścieżką obraną przez TikToka. Chińska platforma od wielu lat cieszy się ogromną popularnością. Z biegiem czasu wprowadzana opcja przez Google może jednak pogrążyć aplikację wywodzącą się z Chin.
Jak działają krótkie filmiki w wyszukiwarce Google?
Prawdopodobnie Google chce także odpowiedzieć na coraz większą popularność krótkich rolek na Instagramie. Funkcja Short Video może być bezpośrednim rywalem dla Mety i jednocześnie dobrym pomysłem na rozwinięcie formatu YouTube Shorts.
ZOBACZ: Nowa funkcja TikToka jest świetna. Zmienia oblicze aplikacji
Testowana przez giganta z Mountain View opcja nie trafiła jeszcze do pełnego obiegu, ale jej sposób działania jest bardzo prosty. Po wpisaniu w wyszukiwarkę jakiegoś hasła, w menu z kategoriami pojawi się właśnie Shorts Video. Znajdą się tam krótkie filmiki odpowiadające na wpisaną frazę przez użytkownika.