Ministerstwo Cyfryzacji ostrzega przed popularnymi aplikacjami. "Zagrożenie dla danych"

Polska
Ministerstwo Cyfryzacji ostrzega przed popularnymi aplikacjami. "Zagrożenie dla danych"
facebook.com/Ministerstwo Cyfryzacji
Ministerstwo Cyfryzacji ostrzega

Ministerstwo Cyfryzacji ostrzega przed popularnymi aplikacji upodabniającymi twarze do lalki Barbie. "Z pozoru niewinna zabawa, to tak naprawdę operacja masowego zbierania danych internautów" - czytamy we wpisie w mediach społecznościowych.

"Filtry do zdjęć to nic nowego - były już fotki z psimi uszami czy aplikacje pozwalające 'postarzyć się' o kilkadziesiąt lat. Teraz możemy jednym klikiem przeobrazić się w Barbie albo Kena" - pisze Ministerstwo Cyfryzacji w komunikacie. Resort przestrzega: "Uważaj na selfie z Barbie".


Ministerstwo Cyfryzacji ostrzega przed popularnymi, dostępnymi w sieci aplikacjami, które stanowią zagrożenie dla danych: barbieselfie.ai i bairbie.me.

 

ZOBACZ: mObywatel 2.0 - problemy z działaniem aplikacji. Zabierzcie dokumenty ze sobą

 

Jak podkreśla ministerstwo, akceptując politykę prywatności pierwszej wspomnianej aplikacje dajemy dostęp do: kamery smatfona, historii płatności, historii lokalizacji GPS, danych rejestracyjnych, dokładnych danych technicznych smartfona, danych o zaangażowaniu użytkownika w mediach społecznościowych, informacji o interakcjach z innymi usługami danych z ankiet i konkursów.

 

Z kolei druga aplikacja, bairbie.me, nie spełnia wymagań Ogólnego rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) o ochronie danych osobowych (RODO).

 

 

"Barbie". Rekordowy weekend otwarcia

Wspomniane aplikacje to część kampanii promocyjnej wokół filmu "Barbie". To jedna z najbardziej oczekiwanych premier kinowych tego roku. Na ekrany amerykańskich kin film wszedł 21 lipca 2023.

 

ZOBACZ: USA: Łoś przyszedł do kina. W ogóle nie interesował go repertuar filmowy

 

Wyreżyserowana przez Gretę Gerwig produkcja w weekend otwarcia w Polsce przyciągnęła rekordową liczbę 493 tysięcy widzów. "To więcej niż jakikolwiek inny film debiutujący w tym roku" - poinformował producent Warner Bros.

 

Globalny sukces produkcji szacowany na 353 mln dolarów - dodano w komunikacie prasowym.

 

an/dsk / polsatnews.pl
Czytaj więcej

Chcesz być na bieżąco z najnowszymi newsami?

Jesteśmy w aplikacji na Twój telefon. Sprawdź nas!

Przeczytaj koniecznie