Popularny napój wycofany z Lidla. Sieć zwraca pieniądze
Trzy napoje sprzedawane w Lidlu zostaną wycofane ze sprzedaży. Chodzi o konkretne serie, które Główny Inspektorat Sanitarny wskazał w komunikacie na rządowej stronie. "Zalecenia dla konsumentów: Nie należy spożywać produktów z partii wskazanych w komunikacie" - napisała sieć sklepów. Klientom przysługuje zwrot kosztów bez konieczności okazywania paragonu.

Dwa z trzech produktów należy do firmy Refresco - to soki Orangina, a jeden z napoi to wyrób Lidla - Freeway Orange. Jak przekazał Główny Inspektorat Sanitarny, doniesienie o problemach w trakcie produkcji przekazał sam producent napojów.
Popularny napój wycofany z Lidla. Winnym gwint butelki
"Firma Refresco Sp. z o.o. poinformowała Główny Inspektorat Sanitarny o prewencyjnym, dobrowolnym wycofaniu z obrotu i od konsumentów wskazanych poniżej partii napojów, ze względu na ryzyko przedostania się do produktu drobnych fragmentów plastiku. Zalecenia dla konsumentów: Nie należy spożywać produktów z partii wskazanych w komunikacie" - przekazał GIS w oświadczeniu.
Plastik miał pojawić się w butelkach na skutek naruszenia gwintu przed jej zakorkowaniem.
ZOBACZ: Wycofano serię tabletek antykoncepcyjnych. Miały wadę jakościową
"W efekcie na zewnątrz butelki mogły znaleźć się niewielkie kawałki plastiku. Wada ta sprawia, że opakowanie nie spełnia wysokich standardów jakości i bezpieczeństwa, ponieważ nie można wykluczyć, że drobny kawałek plastiku nie przedostanie się do napoju w czasie jego spożywania" - przekazała Orangina w komunikacie na swojej stronie.
Dystrybutor Oranginy w Polsce we współpracy z producentem prowadzą proces dobrowolnego wycofania określonych powyżej partii produktu z obrotu i od konsumentów w Polsce.
Ze sprzedaży zostaną wycofane tylko konkretne partie napojów, które znajdują się na butelce:
- Orangina Regular, numer partii 1324534
- Orangina Regular, numer partii 1324048
- Orange, numer partii 1323818

Lidl reaguje na doniesienia firmy z napojami.
W komunikacie dystrybutora Oranginy w Polsce pojawiła się instrukcja dotycząca tego, co zrobić z wadliwymi napojami.
"Jeżeli zakupili Państwo produkt z jednej z wymienionych poniżej partii, rekomendujemy nie spożywanie go i zwrócenie do sklepu, gdzie otrzymają Państwo zwrot kosztów bez konieczności okazywania paragonu" - przekazano w komunikacie.
Zwrot kosztów w przypadku napojów Freeway wygląda podobnie - trzeba przynieść napój do sklepu, by otrzymać kwotę, za którą się go wcześniej kupiło. Nie trzeba mieć ze sobą paragonu.
Widziałeś coś ważnego? Przyślij zdjęcie, film lub napisz, co się stało. Skorzystaj z naszej Wrzutni
Czytaj więcej