Pepsi ma nowe logo. Poprzednie miało 15 lat

Świat
Pepsi ma nowe logo. Poprzednie miało 15 lat
Flickr.com/Mike Mozart
Poprzednie logo Pepsi zostało zaprezentowane w 2008 roku

Popularna marka napojów obchodząca w tym roku swoje 125-lecie postanowiła zmienić logo. Nowe zastąpi używany od 2008 roku napis "pepsi" obok kultowego, czerwono-niebieskiego "globusu" z białą falą pośrodku. Teraz nazwa znajdzie się wewnątrz znaku. Zmieni się także krój czcionki. To powrót do tożsamości wizualnej marki z lat 90-tych.

Producent orzeźwiającego napoju przeprowadził badania dotyczące znajomości logo marki u konsumentów. Wyniki wskazały, że klienci częściej używali znaku, który nie jest używany przez PepsiCo od ponad dwóch dekad - napisu "PEPSI" umieszczonego wewnątrz okrągłego znaku z falującymi czerwono-biało-niebieskimi paskami.

 

"Nie mogliśmy zignorować tego rodzaju spostrzeżeń" — powiedział CNN Mauro Porcini, główny projektant PepsiCo. "Zamiast odrzucić, postanowiliśmy to przyjąć" - przyznał.

 

We wtorek Pepsi zaprezentowało więc nowe logo i wizualizację marki, które zostaną wprowadzone w Ameryce Północnej tej jesieni, a na całym świecie w przyszłym roku. Grafika wygląda bardzo podobnie do wersji z lat 90-tych, która najwyraźniej najmocniej utknęła w głowie miłośników napoju.

 

 

"W PepsiCo projektujemy nasze marki tak, aby opowiadały fascynującą i holistyczną historię. Pepsi jest wspaniałym przykładem marki, która przez 125 lat konsekwentnie odkrywała się na nowo, aby pozostać częścią popkultury i częścią życia ludzi" - tłumaczył Porcini.

 

Wiceprezydent PepsiCo wyjaśniał, że nowa tożsamość wizualna firmy ma "połączyć przyszłe pokolenia z dziedzictwem marki, łącząc wyróżnienia z naszej historii ze współczesnymi elementami, aby zasygnalizować naszą odważną wizję tego, co ma nadejść".

Nowe logo Pepsi. Poprzednie było za mało "odważne"

W nowym logo zastosowano inny, bardziej nowoczesny krój czcionki oraz jej kolor. Znak ma też nową ramkę. Zmiany mają na celu nie tylko "dopasowanie" do wspomnień ludzi, ale także zwrócenie uwagi na linię produktu bez dodatku cukru, co stanowi kluczową część planu rozwoju firmy - informuje CNN.

 

 

To pierwsza zmiana logo od 15 lat. Identyfikacja wizualna jest nowoczesna, ale jednocześnie stanowi ukłon dla tradycji. Istniejący od 2008 roku znak - zdaniem dyrektora marketingu firmy - zdążył się już zestarzeć.

 

ZOBACZ: "To będzie produkt z narodową specyfiką". "Rosyjska Coca-cola" z... Matką Boską

 

Dotychczasowe "Pepsi" w logo "nie ma nic wspólnego z kulą ziemską" — zauważył Todd Kaplan, dyrektor ds. marketingu w firmie Pepsi. "To ta zapisana małymi literami i kursywą nazwa, trochę wyciszony niebieski… Nie emanuje pewnością siebie i energią, które naprawdę reprezentuje marka" - wyznał.

 

 

Pepsi, jak powiedział Kaplan, to "odważna i pewna siebie marka", która oznacza "nieskruszoną przyjemność". Obecne logo "pepsi" stoi nieśmiało z dala od "wyluzowanego globusa". A to nie świadczy ani o odwadze, ani pewności siebie - podkreślił.

 

"Ten nowy system wizualny wydobywa to, co najlepsze z bogatego dziedzictwa marki Pepsi, a jednocześnie wykonuje ogromny skok naprzód, aby przygotować ją na sukces w coraz bardziej zmieniającym się cyfrowym świecie - twierdzi Kaplan.

 

map / polsatnews.pl
Czytaj więcej

Chcesz być na bieżąco z najnowszymi newsami?

Jesteśmy w aplikacji na Twój telefon. Sprawdź nas!

Przeczytaj koniecznie