Skandal w Niemczech. KFC zachęcało do zakupów z okazji rocznicy "nocy kryształowej"
Niemiecki oddział restauracji KFC zachęcał klientów do zakupu kurczaka z okazji rocznicy "nocy kryształowej", czyli masowego pogromu Żydów w latach 30. Sprawa wywołała spore kontrowersje. Firma już przeprosiła za swój wpis.

"Upamiętnienie 'nocy kryształowej' - zafunduj sobie jeszcze bardziej delikatny ser z chrupiącym kurczakiem. Teraz w KFCheese! (ang. KFC-ser)" - głosiło powiadomienie push wysyłane w środę na telefony niemieckich klientów KFC.

Sprawa wywołała spore konrowersje nie tylko w Niemczech, ale również w Izraelu. Firma KFC przeprosiła za swój wpis.
"Na aplikację mobilną wysłaliśmy fałszywą i nieodpowiednią wiadomość. Bardzo nam przykro z tego powodu. Natychmiast sprawdzimy nasze wewnętrzne regulacje i procesy, aby więcej tak się nie stało" - przekazała sieć w oświadczeniu.
KFC wyjasniło również, że "używa półautomatycznego procesu tworzenia treści, który powiązany jest z kalendarzami zawierającymi święta narodowe i obchody".
"Noc kryształowa" to pogrom Żydów w nazistowskich Niemczech zainicjowany przez władze państwowe, w nocy z 9 na 10 listopada 1938.
W ciągu kilku dni w Niemczech i Austrii podpalono około 1400 synagog, zdewastowano 7500 domów i firm, zamordowano lub doprowadzono do samobójstwa setki Żydów.
Przywołane wyżej akty terroru po miały konkretny cel – obrzydzić ludności żydowskiej pobyt w Niemczech i zmusić ją do emigracji, lecz z pozostawieniem majątku na terenie III Rzeszy.
Kolejnym etapem prześladowania Żydów było tzw. ostateczne rozwiązanie kwestii żydowskiej, gdy niemieckie władze wyslały do obozów koncentracyjnych ok. 30 tys. mężczyzn.
Widziałeś coś ważnego? Przyślij zdjęcie, film lub napisz, co się stało. Skorzystaj z naszej Wrzutni
Czytaj więcej