Łódź. Ochroniarz wpadł do pięciometrowej wyrwy. Wyciągały go dwie koparki

Polska
Łódź. Ochroniarz wpadł do pięciometrowej wyrwy. Wyciągały go dwie koparki
Komenda Miejska PSP w Łodzi
Ochroniarz wpadł do pięciometrowej głębokości zapadliska

Strażacy uratowali pracownika ochrony, który wpadł do pięciometrowej głębokości zapadliska na budowie tunelu średnicowego w Łodzi. Dziura wymyta najprawdopodobniej przez wodę miała około 80 centymetrów średnicy i groziła zawaleniem. Ratownicy użyli dwóch koparek, by dostać się do uwięzionego ochroniarza. Przytomny mężczyzna trafił do szpitala.

W poniedziałek rano doszło do wypadku na budowie tunelu średnicowego w Łodzi. W okolicy przystanku Łódź-Śródmieście ochroniarz pilnujący terenu budowy wpadł podczas obchodu do zapadliska.

 

ZOBACZ: Gliwice. Mężczyzna przysypany w wykopie. Okoliczności bada prokuratura

 

Powstało ono najprawdopodobniej w wyniku wypłukania gruntu przez wodę. Dziura miała pięć metrów głębokości i około 80 cm średnicy.

Mężczyźnie groziło nagłe zasypanie

"Ze względu na podmokły, niestabilny grunt i ukształtowanie otworu zapadliska, bezpośrednie podejście ratowników zagrażało nagłym zasypaniem osoby poszkodowanej" - poinformowała Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej w Łodzi.

 

Ratownicy użyli dwóch koparek, by ostrożnie usunąć ziemię i dotrzeć do poszkodowanego pracownika.

 

ZOBACZ: Głowno. 2-latek wpadł do wykopu z wodą. Dziecko nie żyje

 

"Przytomny mężczyzna został ewakuowany z zapadliska na noszach typu deska i przekazany przybyłemu na miejsce zdarzenia zespołowi ratownictwa medycznego" - podali strażacy.

 

W akcji ratowniczej uczestniczyło łącznie siedem zastępów Państwowej Straży Pożarnej, w tym Specjalistyczna Grupa Ratownictwa Wysokościowego "Łódź".

 

 

W Łodzi budują najdłuższy tunel kolejowy

Budowa Stacji Łódź Śródmieście w tunelu średnicowym trwa u zbiegu al. Kościuszki i ul. Zielonej.

 

Podziemna linia kolejowa łącząca stacje Łódź Fabryczna z Łodzią Kaliską i Łodzią Żabieniec budowana jest przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przy współfinansowaniu Unii Europejskiej ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

 

ZOBACZ: Nowy tunel w Warszawie. Kierowcy zatrzymują się, by robić zdjęcia, jeden próbował stanąć na głowie

 

Łączna długość podziemnych tras kolejowych to 7,5 km.

 

Prace budowlane mają się zakończyć w 2023 r., a łodzianie skorzystają z tunelu na przełomie 2024 i 2025 roku.

hlk/ac / Polsatnews.pl
Czytaj więcej

Chcesz być na bieżąco z najnowszymi newsami?

Jesteśmy w aplikacji na Twój telefon. Sprawdź nas!

Przeczytaj koniecznie