Ile podatku płacą spółki medialne? Najwięcej Grupa Polsat

Polska
Ile podatku płacą spółki medialne? Najwięcej Grupa Polsat
Polsat News
Za rok 2019 samego podatku CIT Grupa Polsat zapłaciła prawie 188 milionów złotych

Spółki medialne już teraz płacą miliony złotych podatków. Jak wynika z zestawienia przygotowanego przez "Dziennik Gazetę Prawną" najwięcej płaci Grupa Polsat - za rok 2019 samego podatku CIT zapłaciła prawie 188 milionów złotych. Z kolei wszystkie płatności na rzecz państwa za 2019 r. (nie uwzględniając spółki Netia) wyniosły 970 mln złotych.

Za 2019 roku Cyfrowy Polsat miał ponad 96 milionów zł podatków należnych, a Telewizja Polsat ponad 91 milionów zł. Dla porównania TVN i TVN Media zapłaciły prawie 33 miliony zł.

 

Wydający między innymi "Twój Styl" Bauer Media ponad 32 miliony zł, wydająca "Gazetę Wyborczą" Agora 11 milionów, Telewizja Puls 10 milionów, Eurozet który emituje Radio Zet prawie 10 milionów, a Grupa Radiowa Time nadająca radio Eska niecałe 7 milionów.

 

Dla porównania Telewizja Polska zapłaciła ponad 7 milionów, a Polskie Radio... 25 tysięcy złotych.

 

WIDEO: Jaki podatek odprowadzają w Polsce spółki medialne?

  

50 mln wsparcia w czasach pandemii

Ze sprawozdania Grupy Polsat na temat informacji niefinansowych za rok 2019 wynika, że płatności na rzecz państwa wyniosły 970 mln złotych. Dane nie uwzględniają spółki Netia.

 

"Warto podkreślić, że nie są to tylko należności z tytułu podatku CIT, ale składają się na to wszelkie inne podatki, daniny, opłaty, koncesje i opłaty za częstotliwości" - informuje Interia.

 

Jednym z argumentów rządu za wprowadzeniem dodatkowego podatku jest przeznaczenie go na Narodowy Fundusz Zdrowia. Główny akcjonariusz Grupy Polsat Zygmunt Solorz i Grupa Polsat przeznaczyli około 50 milionów złotych na wsparcie społeczeństwa i służby zdrowia podczas walki z pandemią koronawirusa. Grupa Polsat, w tym Cyfrowy Polsat, od początku trwania epidemii podjęła szereg inicjatyw prospołecznych oraz udogodnień dla klientów.

W ramach akcji #zostańwdomu zostały zrealizowane następujące działania:

 

· Zakup przez Grupę Polsat i głównego udziałowca Zygmunta Solorza 200 tysięcy testów na koronawirusa wraz z niezbędną aparaturą laboratoryjną za kwotę ponad 16 milionów złotych oraz przekazanie ich Ministerstwu Zdrowia i Polakom w celu zwiększenia możliwości testowania, identyfikowania i izolacji zakażonych, jako kluczowych elementów do walki z epidemią w Polsce.

 

· 20 nowoczesnych respiratorów o wartości niemal 3 mln złotych dla szpitali zakaźnych od Plusa i Fundacji Polsat.

 

· "Reklama na Ratunek - Razem w walce z koronawirusem" Telewizji Polsat i Biura Reklamy Polsat Media - specjalny blok reklamowy wyemitowany w Polsacie w czwartek, 2 kwietnia o godzinie 18:45 obejrzało ponad 7 milionów widzów. W ten sposób zebrano kwotę ponad 3 milionów złotych. 2 480 000 złotych pochodziło od reklamodawców, pozostałe ponad pół miliona złotych dołożyła Telewizja Polsat. Środki w całości zostały przekazane za pośrednictwem Fundacji Polsat najbardziej potrzebującym szpitalom i instytucjom zaangażowanym w walkę z epidemią.

 

· Przeznaczenie przez Fundację Polsat 2 milionów złotych z środków własnych na zakup najpotrzebniejszego sprzętu dla służby zdrowia. W złożonych zamówieniach znalazły się między innymi kombinezony, gogle medyczne, maski chirurgiczne, maski KN 95 P2 oraz rękawiczki ochronne.

 

· Przekazanie przez sieć Plus i Cyfrowy Polsat wraz z Fundacją Polsat 2200 tabletów z dostępem do Internetu dla najbardziej potrzebujących dzieci w domach dziecka, rodzinnych domach dziecka, rodzinach zastępczych i placówkach opiekuńczo-wychowawczych, w celu zapewnienia im wsparcia w zdalnej edukacji. Ze względu na brak odpowiedniego sprzętu oraz problemy z dostępem do Internetu, wielu uczniów nie może realizować programu zdalnego nauczania z wykorzystaniem nowoczesnych technologii. W tej trudnej dla nich sytuacji, chcąc wyrównać szanse zdobywania wiedzy, sieć Plus, Cyfrowy Polsat oraz Fundacja POLSAT postanowiły wesprzeć ponad 400 placówek z 16 województw, które ze względu na liczebność dzieci objętych opieką, najbardziej odczuwają problemy wynikające z konieczności prowadzenia zajęć na odległość.

 

· Koncert dla Śląska, przygotowany i wyemitowany przez Telewizję Polsat. Oglądając można było wesprzeć tworzenie Śląskiego Centrum Chorób Zakaźnych w Szpitalu w Ochojcu.

 

· Pomagajmy sobie nawzajem - nowa kampania prospołeczna zachęcająca do pomocy seniorom. Jej celem jest zwrócenie uwagi na osoby starsze, których życie w czasie trwającej epidemii jest wyjątkowo trudne, skomplikowane i pełne przeszkód. Każdy może pomóc i wesprzeć seniorów, tym bardziej że wygląda na to, że epidemia zostanie z nami na dłużej. Kampanię będą promowały dwa spoty telewizyjne. Pomocna dłoń - główny przekaz kampanii, nie tylko zwiększa bezpieczeństwo osób starszych, ale buduje także solidarność i poczucie odpowiedzialności za drugiego człowieka, szczególnie ważne w obliczu zagrożenia, jakie niesie za sobą światowa epidemia.

 

· #okonamalucha - sieć Plus przekazała karty SIM z internetem do Kliniki Neonatologii i Intensywnej Terapii Noworodka Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego w Szpitalu Klinicznym im. ks. Anny Mazowieckiej przy ul. Karowej. Z powodu epidemii rodzice nie mogą przebywać w szpitalu ze swoimi nowonarodzonymi dziećmi. Dlatego w ramach projektu "Oko na malucha" na oddziale zainstalowano kamerki, a dzięki połączeniu internetowemu za ich pośrednictwem rodzice mogą oglądać swoje pociechy i chociaż w taki sposób "być" z maluchami.

 

· Plus wsparty przez ZTE Poland przekazał 10 tys. sztuk maseczek dla szpitali: Instytut Matki i Dziecka w Warszawie, Szpital Uniwersytecki w Bydgoszczy, Wielospecjalistyczny Szpital Miejski z Zakładem Opiekuńczo-Leczniczym w Poznaniu, Warszawski Uniwersytet Medyczny, Wojskowy Instytut Medyczny.

 

· Przekazywanie wszystkich bieżących informacji związanych z pandemią koronawirusa w serwisie Polsatnews.pl i w aplikacji mobilnej Polsat News, w zwiększonej liczbie wydań "Wydarzeń" emitowanych na antenie Polsatu i Polsatu News oraz w specjalnym, interaktywnym programie "Wszystko o koronawirusie", w którym eksperci z zakresu medycyny, prawa i psychologii odpowiadają na pytania widzów Polsat News. "Wszystko o koronawirusie" oglądać można od 20:30 w Polsat News i na stronie polsatnews.pl a także w serwisach Facebook i YouTube. Widzowie mogą zadawać pytania ekspertom telefonicznie pod numerem 723 620 784, za pośrednictwem mediów społecznościowych i wysyłając pytania na adres covid19@polsat.com.pl.

 

· Darmowy transfer danych w aplikacji Polsat News dla klientów Plusa - by być na bieżąco z najnowszymi informacjami z Polski i ze świata. Stały dostęp do sprawdzonych informacji jest w obecnych czasach jedną z najważniejszych kwestii. Sieć Plus, aby umożliwić milionom swoich klientów możliwość bycia stale i na bieżąco ze wszystkim co dzieje się w Polsce i zagranicą, podjęła decyzję o darmowym transferze danych podczas korzystania z aplikacji Polsat News. Z darmowego transferu mogą korzystać także klienci Plusha.

 

· Wsparcie duchowe w postaci transmisji niedzielnych Mszy świętych ze Świątyni Opatrzności Bożej na kanałach Polsat News i Polsat Rodzina oraz w Internecie w serwisie IPLA. Transmisje dostępne są na żywo i bezpłatnie w każdą niedzielę:

  • o godz. 9.00 - Msza święta ze Świątyni Opatrzności Bożej, dostępna na kanale Polsat News oraz w IPLI.
  • o godz. 10.30 - Msza święta dla dzieci, dostępna na kanale Polsat Rodzina oraz w IPLI.

· Codzienne treningi z trenerem personalnym na antenie Polsat News oraz codzienna dodatkowa dawka rozrywki z gwiazdami Telewizji Polsat za pośrednictwem transmisji na żywo w social mediach - Facebook i Instagram.

  • Codziennie po godz. 11.30 trener personalny Piotr Galus zachęca do aktywności fizycznej oraz prezentuje zestawy ćwiczeń, które każdy bez problemu może wykonać w domu.

 

· Wsparcie dla Wojewódzkiej Stacji Pogotowia Ratunkowego i Transportu Sanitarnego "Meditrans" SP ZOZ w Warszawie.

 

· "SMS na ratunek" - dedykowany spot Fundacji Polsat i Telewizji Polsat, z którego cały dochód przeznaczony zostanie na zakup niezbędnych środków ochrony osobistej dla służby zdrowia.

 

· #JesteśmyDlaDzieci - program pod patronatem Fundacji Polsat, w którym poruszane są ważne tematy związane z zagrożeniami i konsekwencjami, jakie koronawirus może przynieść dzieciom i ich rodzicom.

 

· Abonenci Plusa, bez naliczania opłat za transmisję danych, mogą korzystać ze stron internetowych sektora publicznego z ważnymi informacjami i zaleceniami, m.in. Komendy Głównej Policji (www.policja.gov.pl), Państwowej Inspekcji Sanitarnej MSWiA (www.pis.mswia.gov.pl) czy Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej - ePUAP (www.epuap.gov.pl).

emi/grz/bas/ Polsat News, Interia
Czytaj więcej

Chcesz być na bieżąco z najnowszymi newsami?

Jesteśmy w aplikacji na Twój telefon. Sprawdź nas!

Komentarze

Przeczytaj koniecznie