Latanie w dobie pandemii? Nowy projekt bezpiecznego samolotu

Technologie
Latanie w dobie pandemii? Nowy projekt bezpiecznego samolotu
PriestmanGoode
Wizja brytyjskiej firmy ma umożliwić bezpieczne podróżowanie

"Najnowsza technologia i udogodnienia pomogą zmniejszyć niepokój pasażerów, powiększyć przestrzeń, ułatwić zachowanie higieny" - tak o nowym projekcie wnętrza samolotu piszą przedstawiciele londyńskiej firmy PriestmanGoode. Zdaniem projektantów ich wizja ma umożliwić bezpieczne i "bezdotykowe" podróże.

W notce prasowej czytamy, że projekt "Pure Skies" przedstawia nową wizję kabiny zarówno dla klasy biznesowej, jak i ekonomicznej. Projektanci chcą ograniczyć rozprzestrzenianie się wirusów i bakterii w okresie po pandemii.

 

ZOBACZ: Utrzymano zakaz lotów do 44 krajów [PEŁNA LISTA]

 

Kolejne rzędy są oddzielone od siebie przezroczystymi zasłonami, tak by powietrze wydychane przez chorego pasażera nie było wdychane przez innych. Z tyłu siedzeń zniknęły materiałowe schowki. Rozwiązanie kładzie nacisk na używanie przez pasażerów osobistych sprzętów elektronicznych. Rozkładane stoliki czyszczą się same, pasażerowie mogą korzystać z bezprzewodowych ładowarek. Rzeczy osobiste można przechować w biodegradowalnych torbach.

 

 
 
 
 
 
Wyświetl ten post na Instagramie.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

The Pure Skies Zone is our concept for the future of Economy Class . The literature pocket has been replaced with an optional removable bag for each passenger or the option to clip-on their own bag . Each Pure Skies Zone seat features a fold down table with wireless charging and integrated UVC cleaning, a safety card integrated with the back shell and a device holder that can hold multiple personal or airline devices to be attached . The pandemic will have a lasting impact on passenger expectations. Pure Skies is a complete review of both Economy and Business Class cabins. Our vision takes into account development times, airline requirements for revenue streams, increased passenger concerns around hygiene and personal space and green recovery incentives . You can find detailed information about the concept on our website priestmangoode.com . . . . . #avgeek #aviation #passengerexperience #PaxEx #aircraftlovers #aviationgeek #aviationdesign #aviationlovers #aircraftinteriors #airbus #boeing #plane #futurethinking #innovation #futureconcept #industrialdesign #CMF #materials #render #3Dartist #technology #technews #travel #traveling #travelnews #designleadership #CX #insights #designstrategy #IATA . @theapexassoc @runwaygirl @wired @thepointsguy @thepointsguyuk @condenasttraveller @cntraveler @travelandleisure @forbestravelguide @farnborough_airshow @parisairshow @aixexpo @wireduk @skiftnews @airlinegeeks @theeconomistevents_ @time @natgeotravel @techcrunch @dezeen @designboom

Post udostępniony przez PriestmanGoode (@priestmangoode)

 

Kabina czyszczona ultrafioletem

 

W przypadku klasy ekonomicznej "każde miejsce to w pełni zamknięta, osobista przestrzeń" - tłumaczą przedstawiciele firmy. Od reszty kabiny, pasażerowie oddzielani są specjalną zasłoną, od sufitu do podłogi. To podróżujący określają temperaturę i oświetlenie.

 

 
 
 
 
 
Wyświetl ten post na Instagramie.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

The Pure Skies Zone is our concept for the future of Economy Class . The Pure Skies Zone features a combination of staggered and non-staggered seat configurations, helping to maximise the feeling of personal space and allowing passengers to sit in the groups they are travelling in, whether alone, as a couple or in groups . Dividing screens every other row offer greater separation, help purify the air inside the cabin and alleviate passenger anxiety . Seats in the Pure Skies Zone recline. The mechanism for this is entirely contained within the fabric skin of the seat to avoid split lines and hard-to-clean gaps . The pandemic will have a lasting impact on passenger expectations. Pure Skies is a complete review of both Economy and Business Class cabins. Our vision takes into account development times, airline requirements for revenue streams, increased passenger concerns around hygiene and personal space and green recovery incentives . You can find detailed information about the concept on our website priestmangoode.com . . . . . #avgeek #aviation #passengerexperience #PaxEx #aircraftlovers #aviationgeek #aviationdesign #aviationlovers #aircraftinteriors #airbus #boeing #plane #futurethinking #innovation #futureconcept #industrialdesign #CMF #materials #render #3Dartist #technology #technews #travel #traveling #travelnews #designleadership #CX #insights #designstrategy #IATA . @theapexassoc @runwaygirl @wired @thepointsguy @thepointsguyuk @condenasttraveller @cntraveler @travelandleisure @forbestravelguide @farnborough_airshow @parisairshow @aixexpo @wireduk @skiftnews @airlinegeeks @theeconomistevents_ @time @natgeotravel @techcrunch @dezeen @designboom

Post udostępniony przez PriestmanGoode (@priestmangoode)

 

Jak informują projektanci, fotele są wykonane ze specjalnych przeciwbakteryjnych materiałów. Po każdym locie kabina ma być czyszczona z wykorzystaniem promieniowania ultrafioletowego i wysokich temperatur. Miejsca w klasie ekonomicznej są zaprojektowane w taki sposób, by obcy podróżni nie nawiązywali bezpośredniego kontaktu.

 

 
 
 
 
 
Wyświetl ten post na Instagramie.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

First look at Pure Skies, our vision for the future of aviation. Seen here is the Pure Skies Zone, our concept for the future of Economy Class . We've introduced UVC light and heat cleaning, in combination with photochromic and thermochromic inks in the materials and finishes. As the heat from cleaning reacts with the inks, a message of reassurance appears on seats, helping alleviate passenger anxiety about hygiene during boarding . The pandemic will have a lasting impact on passenger expectations. Pure Skies is a complete review of both Economy and Business Class cabins. Our vision takes into account development times, airline requirements for revenue streams, increased passenger concerns around hygiene and personal space and green recovery incentives . You can find detailed information about the concept on our website priestmangoode.com . . . . . #avgeek #aviation #passengerexperience #PaxEx #aircraftlovers #aviationgeek #aviationdesign #aviationlovers #aircraftinteriors #airbus #boeing #plane #futurethinking #innovation #futureconcept #industrialdesign #CMF #materials #render #3Dartist #technology #technews #travel #traveling #travelnews #designleadership #CX #insights #designstrategy . @theapexassoc @runwaygirl @wired @thepointsguy @thepointsguyuk @condenasttraveller @cntraveler @travelandleisure @forbestravelguide @thedesignair

Post udostępniony przez PriestmanGoode (@priestmangoode)

 

"Myśląc zarówno o pasażerach, jak i pracownikach linii lotniczych myślimy nie tylko o obecnej sytuacji, ale również, by nasze rozwiązania były wykorzystywane w przyszłości, w przypadku innych pandemii" - tłumaczył cytowany w komunikacie współzałożyciel PriestmanGoode Nigel Goode.

 

"Lotnictwo rozłożone na łopatki"

 

"Z powodu koronawirusa ruch lotniczy w polskiej przestrzeni powietrznej w 2020 r. zatrzyma się na poziomie z lat 2005-2006" - mówił w niedzielę szef Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej Janusz Janiszewski. Jego zdaniem lotnictwo na całym kontynencie zostało "rozłożone na łopatki".

 

ZOBACZ: Szef PAŻP: koronawirus cofnął lotnictwo o 15 lat

 

- Dane statystyczne Eurocontrol wskazują, że w pierwszej połowie sierpnia, czyli już po rozluźnieniu restrykcji w transporcie powietrznym i w środku okresu wakacyjnego, ruch lotniczy w całej europejskiej sieci był na poziomie średnio o 55 proc. niższym niż w roku ubiegłym. W Polsce, porównując sezon letni 2019 i 2020, mówimy o spadku rzędu 60-70 proc. – powiedział Janiszewski.

 

- Optymistyczne prognozy wskazują na powrót ruchu lotniczego do ubiegłorocznych wartości w 2022 roku. Częściej mówimy jednak o roku 2023 lub nawet 2024. Tak rokują także stowarzyszenia przewoźników i portów lotniczych - IATA i ACI Europe, według których pełne przywrócenie pasażerskiego ruchu lotniczego do poziomu z 2019 roku dojdzie do skutku później, niż pierwotnie zakładano – dodawał p.o. prezesa.

bas/zdr/ polsatnews.pl
Czytaj więcej

Chcesz być na bieżąco z najnowszymi newsami?

Jesteśmy w aplikacji na Twój telefon. Sprawdź nas!

Przeczytaj koniecznie