Rozbudowa metra w stolicy. Będą opóźnienia

Polska
Rozbudowa metra w stolicy. Będą opóźnienia
Polsat News/zdjęcie ilustracyjne
Opóźnienie na budowie drugiej linii metra

Generalny Wykonawca rozbudowy drugiej linii metra w Warszawie firma Gulermak wystąpiła do miasta o przyznanie dodatkowego czasu na ukończenie robót, w zależności od odcinka, od 8 do 18 miesięcy – poinformowała w czwartek rzecznik ratusza Karolina Gałecka.

"(…) wykonawca wystąpił o przyznanie dodatkowego czasu na realizację inwestycji związanej z rozbudową linii M2. Zgodnie z przedstawionymi dokumentami zaproponowane przez Wykonawcę wydłużenie czasu na ukończenie robót wynosi - w zależności od odcinka - od 8 do 18 miesięcy. Najdłuższe przesunięcie będzie dotyczyło ostatniego odcinka linii M2 – Mory" – napisała Gałecka w informacji.

 

ZOBACZ: Bomba lotnicza znaleziona na budowie II linii metra została zdetonowana [WIDEO]

 

Rzecznik podkreśliła, że zgłoszenie konieczności wydłużenia czasu na ukończenie robót jest procedurą uregulowaną prawnie, zaś jej warunki są opisane w umowie. Zaznaczyła, że przekazywana przez wykonawcę dokumentacja jest teraz szczegółowo analizowana, zaś po rozpatrzeniu zasadności roszczeń możliwe będzie wskazanie dat zakończenia inwestycji.

 

Spowolnienie lub wstrzymanie niektórych prac

 

Gałecka wyjaśniła, że ograniczenia wprowadzone z powodu epidemii koronawirusa spowodowały spowolnienie lub wstrzymanie niektórych prac budowlanych linii M2. Wskazała, że "zmniejszona obsada we wszystkich podmiotach i urzędach spowodowała spowolnienie procesów uzyskiwania stosownych zgód i pozwoleń, a tym samym kontynuowania procesu budowy".

 

Rzecznik podkreśliła, że obostrzenia i wprowadzony reżim sanitarny wpłynął na zmniejszenie liczby dostępnych pracowników oraz wymusił zmiany w organizacji i tempie pracy.

 

Zwróciła uwagę, że firma Gulermak jest spółką międzynarodową. "Jak każda firma o zasięgu globalnym uzależniona jest od międzynarodowego łańcucha dostaw i transportu. Dotyczy to zwłaszcza obsady tarcz TBM, gdzie pracują obecnie pracownicy ponad 10 narodowości, pochodzący z trzech kontynentów. Zamknięcie granic skutkowało brakiem wykwalifikowanych ekip niezbędnych do uruchomienia i obsługi czterech tarcz TBM, drążących tunele warszawskiego metra" – czytamy w oświadczeniu.

msl/ PAP
Czytaj więcej

Chcesz być na bieżąco z najnowszymi newsami?

Jesteśmy w aplikacji na Twój telefon. Sprawdź nas!

Przeczytaj koniecznie