Izraelscy badacze chcą opatentować przeciwciała. Mogą pomóc zwalczyć koronawirusa

Zj. ilustracyjne, fot. Pixinio
Izraelski instytut chce komercyjnie wykorzystać swoje odkrycie

Izraelscy naukowcy chcą opatentować przeciwciała, które atakują koronawirusa w organizmie jego nosiciela, a następnie neutralizują go. Ich prace wspiera tamtejsze Ministerstwo Obrony. Ci sami badacze w kwietniu zaczęli testować na gryzoniach prototyp szczepionki na COVID-19.

Izraelski Instytut Badań Biologicznych (IIBR) poinformował, że zakończył ważny etap prac nad przeciwciałami, które atakują koronawirusa w organizmie i neutralizują go. W poniedziałek laboratorium odwiedził tamtejszy minister obrony Naftali Bennett - poinformował "The Jerusalem Post".

- Jestem dumny z personelu IIBR, który dokonał znaczącego przełomu - uznał szef resortu.

Badają osocze ozdrowieńców

Instytut chce teraz opatentować swoje przeciwciała i podpisać umowę na komercyjne wykorzystanie swojego odkrycia. Wszystkie procedury prawne będzie konsultować z izraelskim Ministerstwem Obrony.

ZOBACZ: Koronawirus. Najnowsze informacje z Polski i świata [RELACJA]

W kwietniu IIBR ogłosił, że rozpoczął testowanie na gryzoniach prototypu szczepionki na COVID-19. Chce też pobierać osocze od osób, które wyzdrowiały. Naukowcy sądzą, że pomoże to w dalszych badaniach nad metodą powstrzymania koronawirusa.

Inny izraelski zespół badawczy MigVax poinformował z kolei, że jest blisko ukończenia pierwszej fazy prac nad szczepionką "koronawirusową".

Cenne mogą być też przeciwciała lam

Z kolei pismo "Cell" poinformowało, że podawana do oskrzeli kombinacja nanoprzeciwciał wytwarzanych przez organizm lamy mogłaby chronić przed atakiem SARS-CoV-2.

Naukowcy z University of Texas w Austin, National Institutes of Health oraz belgijskiego uniwersytetu w Gandawie połączyli dwa wyizolowane od lamy nanoprzeciwciała, tworząc jedno przeciwciało wiążące się z białkiem, które tworzącym charakterystyczne dla koronawirusa wypustki.

ZOBACZ: Lamy pomogą w walce z koronawirusem? Ich przeciwciała mogą chronić przed Covid-19

Dzięki temu wirus utracił zdolność do atakowania komórek, przynajmniej w kulturach komórkowych.

wka/hlk/ polsatnews.pl, "The Jerusalem Post"