Telewizja Polsat kupuje Interię

Biznes
Telewizja Polsat kupuje Interię
Telewizja Polsat
- Jesteśmy podekscytowani ogromną skalą możliwości i synergii, jakie stwarza ta inwestycja. Liczymy na dynamiczny rozwój Interii – mówił Mirosław Błaszczyk, prezes zarządu Cyfrowego Polsatu i Polkomtela

Telewizja Polsat zawarła z Bauer Media Group przedwstępną umowę nabycia Grupy Interia. Finalizacja transakcji wymaga jeszcze zgody Prezesa UOKiK na dokonanie koncentracji. - Jesteśmy podekscytowani ogromną skalą możliwości i synergii, jakie stwarza ta inwestycja - powiedział Mirosław Błaszczyk, prezes zarządu Cyfrowego Polsatu i Polkomtela.

Finansowanie transakcji zostanie przeprowadzone w całości ze środków własnych Telewizji Polsat. Jej wartość to 422 mln zł. Finalizacja uwarunkowana jest uzyskaniem przez Telewizję Polsat zgody Prezesa UOKiK. 

 

- Jesteśmy polską firmą i jesteśmy dumni z bycia liderem rynku mediów i telekomunikacji w Polsce. Zakup Grupy Interia to kolejna strategiczna inwestycja w rozwój naszej Grupy. Grupa Interia jest wiodącym graczem w tym segmencie. Jesteśmy podekscytowani ogromną skalą możliwości i synergii, jakie stwarza ta inwestycja. Liczymy na dynamiczny rozwój Interii – podkreślił Mirosław Błaszczyk, prezes zarządu Cyfrowego Polsatu i Polkomtela, operatora sieci Plus.

 

Interia: ponad 1,3 mld odsłon miesięcznie, 16 mln realnych użytkowników

 

Grupa Interia znajduje się obecnie w pierwszej trójce krajowych graczy w Internecie, zarówno pod względem realnych użytkowników, jak i liczby odsłon stron oraz jest liderem pod względem dynamiki wzrostu. Z jej usług co miesiąc korzysta ponad 16 mln realnych użytkowników, a liczba odsłon stron Grupy Interia w sieci przekracza miesięcznie 1,3 miliarda.

 

ZOBACZ: 200 000 testów na koronawirusa podarowane Polakom przez Zygmunta Solorza i Grupę Polsat

 

- Grupa Interia jest biznesem odnoszącym duże sukcesy, ale musimy mieć pewność, że wyraźnie koncentrujemy się na naszych kluczowych priorytetach strategicznych. Dlatego cieszymy się, że możemy sprzedać Grupę Interia Grupie Polsat, co jest bardzo dobrym rozwiązaniem strategicznym – ocenił Veit Dengler, COO Bauer Media Group.

 

"Kupujemy dobrze prowadzony biznes o silnej pozycji na rynku"

 

Dla Grupy Polsat zakup Interii to strategiczna inwestycja w obszarze Internetu. To istotne wzmocnienie pozycji na rynku reklamy online, jak i dodatkowy kanał dystrybucji oraz monetyzacji treści produkowanych na potrzeby 34 kanałów telewizyjnych z logiem Polsatu.

 

- Kupujemy dobrze prowadzony biznes o silnej pozycji na rynku internetowym. Doskonale pasuje do strategii Telewizji Polsat. Chcemy dostarczać atrakcyjne treści wszystkimi możliwymi kanałami dystrybucji. Dzięki Interii nasz kontent zyska kolejne pole eksploatacji. Nasza oferta dla reklamodawców zostanie wzbogacona o bardzo efektywne internetowe formaty reklamowe o szerokim zasięgu – dodał Stanisław Janowski, prezes zarządu Telewizji Polsat.

wka/ml/ polsatnews.pl
Czytaj więcej

Chcesz być na bieżąco z najnowszymi newsami?

Jesteśmy w aplikacji na Twój telefon. Sprawdź nas!

Przeczytaj koniecznie