Jesteśmy znużeni koronawirusem. W sieci szukamy sportu, porad i plotek o gwiazdach

Polska
Jesteśmy znużeni koronawirusem. W sieci szukamy sportu, porad i plotek o gwiazdach
PAP/EPA/ETIENNE LAURENT
77 proc. respondentów przyznaje, że czuje się już znużona tematem koronawirusa i oczekuje innych informacji

Wyniki badania przeprowadzonego przez LoveBrands Relations wykazały, że 77 proc. Polaków oczekuje pojawiania się w mediach informacji niezwiązanych z COVID-19. Konsumenci mediów zamknięci we własnych domach chcą więcej rozrywki, tematów gospodarczych czy sportu.

Temat koronawirusa jest ważny, jednak badanie LoveBrands Relations - agencji zintegrowanej komunikacji strategicznej - ukazało także istotny trend: 77 proc. respondentów przyznaje, że czuje się już znużona tematem koronawirusa i oczekuje innych informacji.

 

Blisko 60 proc. respondentów twierdzi, że potrzebuje rozrywki. Niepewność nadchodzących dni powoduje, że szukamy również informacji gospodarczych (53,6 proc.), ale także sportu, porad i plotek o gwiazdach.

 

Częściej "konsumujemy" media

 

Pandemia wywołana koronawirusem spowodowała, że Polacy stali się większymi "konsumentami" mediów. Blisko 60 proc. przyznaje, że w ostatnich tygodniach zwiększyło częstotliwość korzystania z mediów. Podstawowym źródłem informacji wśród Polaków jest internet. Wzrost korzystania z tego medium do zdobywania informacji zadeklarowało 86 proc. Polaków. Na drugim miejscu znalazła się telewizja, z której korzysta 76 proc. respondentów.

 

ZOBACZ: Koronawirus w Polsce. Jak Polacy oceniają działania rządu, jakie mają oczekiwania?

 

Jakich informacji o koronawirusie poszukujemy? 73 proc. Polaków szuka informacji bieżących: o statystykach zachorowalności oraz zgonów, wiadomości ze świata i dotyczących czasu trwania pandemii. Dla 56 proc. respondentów ważne są również informacje na temat sposobów zabezpieczania się przed zarażeniem koronawirusem. Tylko niecałe 4 proc. respondentów przyznaje, że nie szuka żadnych informacji na tematy związane z COVID-19.

 

Statystyki i prognozy szczególnie ważne dla młodych

 

Wiadomości dotyczące statystyk i prognoz związanych z pandemią są szczególne ważne dla osób do 24 r.ż. Dla osób w średnim wieku istotne są informacje dotyczące tarczy antykryzysowej, a osoby powyżej 50 r.ż. bardziej niż inne grupy wiekowe szukają informacji na temat chorób wpływających na to, że jest się w grupie podwyższonego ryzyka.

 

Badanie przeprowadzone na przełomie marca i kwietnia na reprezentatywnej grupie Polaków po 18.r.ż, N=1024.

ac/ PAP
Czytaj więcej

Chcesz być na bieżąco z najnowszymi newsami?

Jesteśmy w aplikacji na Twój telefon. Sprawdź nas!

Przeczytaj koniecznie