Wielka awaria kas fiskalnych. Nie zrobisz zakupów w tysiącach miejsc

Polska
Wielka awaria kas fiskalnych. Nie zrobisz zakupów w tysiącach miejsc
Facebook/ Novitus
Usterkę może rozwiązać jedynie producent kas

Awaria kas fiskalnych sparaliżowała pracę części sklepów i aptek w całej Polsce. Od 1 stycznia 2020 roku z powodu nowej daty niektóre kasy nie mogą wydrukować paragonów. Sytuację komplikuje fakt, że usterkę może rozwiązać jedynie producent.

Od rana awarię kas fiskalnych nowosądeckiej firmy Novitus, zgłaszały m.in. sieci kin Multikino, sklepów zoologicznych Zoomax oraz sklep Legii Warszawa. Chodzi o drukarki Delio. Problem dotyczy co najmniej kilku tysięcy urządzeń. 


O tym, że zakup biletów na seanse w Multikinie jest teraz możliwy wyłącznie poprzez stronę internetową lub smartfona, firma poinformowała na swoim profilu facebookowym.

 

 

O zamknięciu do odwołania sklepu na stadionie przy ul. Łazienkowskiej poinformował klub piłkarski Legia Warszawa.

 

ZOBACZ: Posłowie za rewolucją w kasach fiskalnych. Państwowy organ będzie weryfikował paragony 

 

"Z powodu awarii drukarek fiskalnych FanStore przy ulicy Łazienkowskiej jest nieczynny. Zamówienia online będą realizowane po usunięciu skutków awarii. Przepraszamy za utrudnienia" - napisano. 

 

 

 

Firma wydała oświadczenie

 

Problemy techniczne skomentował producent drukarek. Jak tłumaczy Novitus, awaria związana jest z tzw. błędem zegara, który uniemożliwia wystawianie paragonów z właściwą datą. "Błąd został już zlokalizowany i określono sposób jego naprawy. Niestety niemożliwe jest dokonanie naprawy u Klienta i konieczna jest interwencja serwisu producenta" - przekazano. 

 

W związku z tym Novitus uruchomił specjalną akcję serwisową. Drukarki z usterką należy dostarczyć do Partnera Novitus opiekującego się urządzeniem, który zajmie się obsługą naprawy. Koszty naprawy ponosi firma.

 

 

Producent przeprasza za utrudnienia zastrzegając, że w 25-letniej historii firmy jest to pierwsza tego typu awaria.

 

Pod postem pojawiły się dziesiątki komentarzy. Część internautów podeszła ze zrozumieniem do problemu, niektórzy jednak byli bardzo zirytowani zaistniałą sytuacją. 

 

"Opis procedury naprawczej jest tak sformułowany, żeby nie powiedzieć prawdy. Wasi partnerzy serwisowi informują otwarcie, że czas załatwienia tej naprawy to 5 dni roboczych. Taki czas jest nieakceptowalny, a ze względu na skalę problemu tak naprawdę nie można już kupić kasy lokalnie w naszym mieście" - napisali przedstawiciele sieci pizzeri Da Grasso z Chojnic. 

 

" (...) Myślę, że użytkownicy wyciągną właściwe wnioski dotyczące braku dochodu z winy dostawcy urządzenia" - pisze jeden z internautów. 

 

emi/ml/ polsatnews.pl

Chcesz być na bieżąco z najnowszymi newsami?

Jesteśmy w aplikacji na Twój telefon. Sprawdź nas!

Komentarze