400 KM w Fiacie 126p. Norweg próbował przerobić "malucha", ale się poddał

Moto
400 KM w Fiacie 126p. Norweg próbował przerobić "malucha", ale się poddał
Finn.no

Niezwykły "maluch" pojawił się w ofercie na norweskim portalu aukcyjnym Finn.no. Pod maską polskiego Fiata 126p zamontowano silnik z audi 2.7 Biturbo o mocy 400 KM. Na zdjęciach widać, że pomysłodawca przeróbek na pewnym etapie przerabiania "malucha" na wyścigowy bolid poddał się i w związku z tym ewentualnego nabywcę czeka jeszcze sporo pracy.

Turkusowy Fiat 126p z 1998 r., którego przeróbki podjął się tuner z Norwegii, nie jest z pewnością przeznaczony dla przeciętnego kierowcy. W ważącym ok. 600 kg autku zamontowano bowiem silnik 2.7 Biturbo o mocy 400 KM, w który wyposażone są np. modele Audi S4.


Chcąc zmieścić silnik pod maską malucha właściciel musiał usunąć tylną kanapę.


Taka moc, przy niewielkiej masie, wymusza od kierowcy sporo wprawy. Jednak potencjalny nabywca będzie musiał wykazać się również innymi umiejętnościami, bo fiacik nie jest skończony i wymaga wiele pracy.

 

ZOBACZ: Z tira odpadły klocki hamulcowe. Na kołach miał 11-letnie opony

 

"Silnik uruchamia się i działa dobrze"


Poza silnikiem, dotychczasowy właściciel zamontował w nim skrzynię biegów od Audi A4, zawieszenie tylne od Audi Q7, a przednie od BMW E36 oraz hamulce przednie z BMW M3 z zaciskami i tylne z Audi Q7.


Autor przeróbek zachwala, że "silnik uruchamia się i działa dobrze". W ogłoszeniu wymienia dokładną specyfikację dokonanych zmian oraz cenę - 45 tys. koron norweskich (blisko 20 tys. zł).

 

WIDEO: Sprzedam opla. Oferta w formie telewizyjnego reportażu stała się hitem internetu

 

  

 

Blisko 5 mln "maluchów"

 

Fiat 126 produkowany był we Włoszech w latach 1972–1980, a w Polsce od 6 czerwca 1973 do 22 września 2000 roku.


Łącznie wyprodukowano 4 mln 671 tys. 586 sztuk Fiatów 126, z czego we Włoszech powstało 1 mln 352 tys. 912 sztuk. W Polsce wyprodukowano łącznie 3 mln 318 tys. 674 sztuk Fiatów 126 p.

 

ZOBACZ: Dwaj motoryzacyjni giganci łączą siły. W tle miliardy dolarów

 

Powodem zakończenia produkcji było zużycie oprzyrządowania do produkcji elementów nadwozia. Zakup nowych maszyn był nieopłacalny. 

grz/luq/ polsatnews.pl
Czytaj więcej

Chcesz być na bieżąco z najnowszymi newsami?

Jesteśmy w aplikacji na Twój telefon. Sprawdź nas!

Przeczytaj koniecznie