Największy na świecie kontenerowiec MSC Gulsun wpłynął do gdańskiego portu

Biznes
Największy na świecie kontenerowiec MSC Gulsun wpłynął do gdańskiego portu
PAP/Adam Warżawa

Największy na świecie kontenerowiec MSC Gulsun wpłynął do gdańskiego terminala kontenerowego DCT Gdańsk - poinformował w piątek w komunikacie DCT Gdańsk. Podczas jego postoju zostanie przeładowanych 11 tys. kontenerów, co oznacza, że będzie to największa wymiana takiego ładunku w Europie.

MSC Gulsun jest pierwszym na świecie statkiem o szerokości 24-rzędów kontenerów i pojemności 23 756 TEU, co w praktyce oznacza, że statek jednorazowo może zabrać na pokład np. 8,35 mln mikrofalówek albo 47 512 samochodów. Podczas postoju w Gdańsku zostanie przeładowanych 11 tys. kontenerów, co odpowiada 18 tys. TEU. Jak zaznacza DCT Gdańsk, będzie to największa regularna wymiana kontenerów w Europie.

 

MSC Gulsun powstał w stoczni Samsung Heavy Industries w Południowej Korei i pływa pod banderą Panamy. Rozwija prędkość do 21 węzłów. Został dostarczony w lipcu 2019r. Jednostka ma 399,9 m długości i 61,5 m szerokości. To tyle samo, co cztery boiska piłkarskie. Dla porównania Empire State Building w Nowym Jorku ma 381 m wysokości, a paryska Wieża Eiffla mierzy 324 m.

 

 

 

Do Gdańska regularnie przypływają największe kontenerowce

 

Jak podkreślono w komunikacie, do DCT Gdańsk od 2013 r. regularnie przypływają największe statki kontenerowe na świecie. Terminal wyposażony jest w suwnice STS o zasięgu ponad 25 rzędów kontenerów, głębokowodne nabrzeża i obrotnice do 670 m, co pozwala, na  obsługę nowej klasy kontenerowca typu Megamax-24, takich jak MSC Gulsun.

 

- W DCT Gdańsk nieustannie inwestujemy w przyszłość, więc kiedy ona nadejdzie - podobnie jak w przypadku nowej klasy statków - jesteśmy na to gotowi. Chcielibyśmy podziękować naszym klientom za korzystanie z DCT Gdańsk jako bramy do Europy Wschodniej oraz MSC za powierzenie nam ich nowej flagowej klasy statków, przy obsłudze których dążymy do zapewnienia najwyższego poziomu usług i niezawodności - mówi, cytowany w komunikacie, prezes zarządu DCT Gdańsk, Cameron Thorpe.

 

Połączenia z największym morskim szlakiem handlowym

 

Terminal kontenerowy DCT Gdańsk umożliwia Polsce połączenie z największym szlakiem handlowym transportu morskiego; między Europą a Azją, w tym z Chinami. Obsługuje on nie tylko Polskę, ale również m. in. rynki Morza Bałtyckiego.

 

Jak poinformowano w komunikacie w 2018 r. terminal DCT Gdańsk przeładował blisko 1.9 mln TEU, w tym regularnie obsługując zawinięcia największych kontenerowców na świecie. Na Morzu Bałtyckim jedynie DCT Gdańsk jest terminalem zdolnym do obsługi statków tej wielkości. W br. przeładunki w DCT Gdańsk mają przekroczą 2.0 mln TEU.

 

Udziałowcami w DCT są singapurska Grupa PSA, Polski Fundusz Rozwoju (PFR) oraz australijski fundusz inwestycyjny IFM.

ac/ PAP

Chcesz być na bieżąco z najnowszymi newsami?

Jesteśmy w aplikacji na Twój telefon. Sprawdź nas!

Komentarze