Państwowa spółka produkowała różańce dla wydawcy "Naszego Dziennika". W zamian za reklamę

Polska
Państwowa spółka produkowała różańce dla wydawcy "Naszego Dziennika". W zamian za reklamę
Flickr.com/zdj.ilustracyjne

"Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii przez spółkę zależną produkuje różańce. W rozliczeniu zamiast zapłaty dostaje reklamę w Naszym Dzienniku. Tak wyprowadza się publiczne pieniądze" - napisał na Twitterze poseł PO Marcin Kierwiński. Ujawnił odpowiedź szefowej resortu, którą w interpelacji zapytał m.in., ile płatnych materiałów ministerstwo zamieściło w mediach należących do o. Rydzyka.

Informację o tym, że jedna ze spółek podległych ministerstwu przedsiębiorczości i technologii reklamuje się w mediach należących do o. Tadeusza Rydzyka podało kilka redakcji biznesowych. Poseł PO postanowił sprawdzić, czy doniesienia te są prawdziwe. W swojej interpelacji  z 19 kwietnia do szefowej resortu postawił pięć pytań:

 

- ile płatnych materiałów (reklam, artykułów sponsorowanych, ogłoszeń, spotów) ministerstwo wykupiło w 2018 r. w następujących mediach: „Nasz Dziennik”, telewizja Trwam, Radio Maryja?

 

- jeżeli resort publikował płatne materiały w przynajmniej jednym z wyżej wymienionych tytułów, uprzejmie proszę o podanie kryteriów, którymi ministerstwo kierowało się, wybierając media

 

- jeżeli resort publikował płatne materiały w przynajmniej jednym z wyżej wymienionych tytułów, uprzejmie proszę o podanie kwot, jakie zostały przeznaczone na ten cel w 2018 r.

 

- czy resort zawarł umowy na publikację płatnych materiałów w przyszłości z fundacją Fundacja Lux Veritatis lub spółką Spes? Jeśli tak, na jakie kwoty zostały zawarte takie umowy oraz kiedy wygasają?

 

- czy płatne materiały w mediach wymienionych w punkcie 1 publikowały nadzorowane przez ministerstwo spółki Skarbu Państwa lub fundacje Skarbu Państwa? Jeżeli tak, proszę również podać kwoty, jakie zostały przeznaczone na ten cel w 2018 r., liczbę zamieszczonych materiałów oraz kryteria, którymi decydowano się podczas wyboru mediów.

 

"To jest hit"

 

Odpowiedź ministerstwa Kierwiński nazwał "hitem" i opublikował ją na Twitterze. 

 

 

Z odpowiedzi wynika, że należąca do Skarbu Państwa spółka Artgos wyprodukowała w 2017 r. dla wydawcy "Naszego Dziennika" firmy SPES formę wtryskową oraz 200 tys. sztuk różańców. W zamian w formie "kompensaty" Artgos otrzymał reklamę w dzienniku. "Zapłacona kwota to w sumie 26,5 tys. zł netto za 380 modułów" - głosi m.in. odpowiedź.

 

Według zestawienia spółka Artgos była reklamowana w ośmiu numerach. Większość z reklam zajmowała 50 modułów, czyli pół strony w dzienniku. 

 

Resort poinformował też, że reklamy w telewizji Trwam, Radiu Maryja i "Naszym Dzienniku" wykupiły w 2018 r. trzy specjalne strefy ekonomiczne: suwalska, warmińsko-mazurska i pomorska.  

 

polsatnews.pl

 

nro/dro/

Chcesz być na bieżąco z najnowszymi newsami?

Jesteśmy w aplikacji na Twój telefon. Sprawdź nas!

Komentarze