Telewizja Polsat liderem badania stacji telewizyjnych. CBOS: 70 proc. pozytywnie o jej działalności

Biznes
Telewizja Polsat liderem badania stacji telewizyjnych. CBOS: 70 proc. pozytywnie o jej działalności
grupapolsat.pl

Telewizja Polsat jest najlepiej postrzegana spośród objętych przez CBOS badaniem stacji telewizyjnych; pozytywnie wypowiada się o Polsacie 70 proc. ankietowanych, działalność TVN przychylnie odbiera 66 proc., a TVP - 59 proc.

Jak podkreśla CBOS od października ubiegłego roku opinie Polaków o nadawcach telewizyjnych w zasadzie nie uległy zmianie. Jak wskazano, spośród objętych badaniem stacji telewizyjnych najlepiej postrzegana jest telewizja Polsat, o jej działalności pozytywnie wypowiada się 70 proc. (bez zmian) ankietowanych, natomiast negatywnie - 10 proc. (spadek o 2 pkt proc.)

 

Z kolei w przypadku działalności TVN pozytywnie wypowiada się 66 proc. badanych (wzrost o 1 pkt proc.), a negatywnie - 17 proc. (spadek o 1 pkt proc.)

 

Od marca 2016 nasilenie krytycyzmu wobec TVP

 

Zadowolenie z działalności TVP deklaruje 59 proc. ankietowanych (wzrost o 2 pkt proc.), a niezadowoleni 27 proc. respondentów. (bez zmian)

"Nasilenie krytycyzmu wobec dwóch ostatnich nadawców telewizyjnych, zwłaszcza TVP, obserwujemy w naszych badaniach od marca 2016 roku" - wskazał CBOS.

 

Według sondażu, na oceny nadawców telewizyjnych zauważalny wpływ mają poglądy polityczne i preferencje partyjne ankietowanych. Działalność stacji komercyjnych relatywnie lepiej postrzegają osoby o poglądach lewicowych lub centrowych, zamierzające głosować na PO, Nowoczesną lub SLD. W tych grupach zauważalnie częściej niż przeciętnie krytykowane jest TVP.

 

Natomiast pozytywnymi opiniami o telewizji publicznej wyróżniają się respondenci o poglądach prawicowych i zwolennicy PiS. Wraz z potencjalnymi wyborcami Kukiz’15, relatywnie często wypowiadają się oni negatywnie o działalności stacji komercyjnych, szczególnie TVN.

 

Opinie o nadawcach radiowych mniej wyrobione. RMF FM liderem

 

Eksperci z CBOS zaznaczyli, że opinie o nadawcach radiowych są mniej wyrobione, co - jak ocenili - wynika prawdopodobnie z mniejszej liczby odbiorców. Pozytywnie o pracy Polskiego Radia wypowiada się 43 proc. badanych (spadek o 3 pkt proc. w porównaniu z październikiem), RMF FM - 56 proc. (spadek o 2 pkt proc.), Radia Zet 47 proc. (spadek o 4 pkt proc.). Negatywnie oceniający te rozgłośnie nadal pozostają w mniejszości (odpowiednio: PR - 11 proc., a Radio Zet i RMF FM - po 5 proc.).

 

Najbardziej zróżnicowany pozostaje odbiór Radia Maryja. Obecnie działalność tej rozgłośni dobrze ocenia 20 proc. badanych (spadek o 2 pkt proc.) i niemal tyle samo (18 proc.) - źle; 62 proc. nie ma wyrobionej opinii o tej stacji.

 

"Można ponadto dodać, że poziomem niezadowolenia z działalności stacji komercyjnych (Radia Zet i RMF FM) w największym stopniu wyróżniają się osoby najbardziej zaangażowane w praktyki religijne" - zauważa CBOS.

 

Badanie przeprowadzono metodą wywiadów bezpośrednich wspomaganych komputerowo (CAPI) w dniach 5-12 kwietnia 2018 roku na liczącej 1140 osoby reprezentatywnej próbie losowej dorosłych mieszkańców Polski.

 

PAP

mr/
Czytaj więcej

Chcesz być na bieżąco z najnowszymi newsami?

Jesteśmy w aplikacji na Twój telefon. Sprawdź nas!

Komentarze

Przeczytaj koniecznie