#TweetupKPRM kontra #MisiewiczRoku, czyli jak PSL "podpiął się" pod akcję premiera

Polska
#TweetupKPRM kontra #MisiewiczRoku, czyli jak PSL "podpiął się" pod akcję premiera
PAP/Paweł Supernak

"Rozpoczynamy #TweetupKPRM Kończymy zimę dobrą i otwartą dyskusją" - napisał Mateusz Morawiecki na początku spotkania z dziennikarzami i internautami, które odbyło się w kancelarii premiera. Pod ten hasztag "podpięło" się PSL. "Już za chwilkę podrzucimy kilka tematów do pogaduszek. Nie dziękujcie" - napisali ludowcy na Twitterze i ruszyli z własnym "plebiscytem" #Misiewiczroku.

Wtorkowy "Tweetup", czyli spotkanie z dziennikarzami i internetowymi liderami opinii, odbył się w kancelarii premiera po raz trzeci. Dwa poprzednie zorganizowano w 2016 roku, gdy szefem rządu była Beata Szydło.

 

Tym razem można było porozmawiać z premierem Mateuszem Morawieckim i kilkorgiem ministrów jego rządu. Podczas spotkania używano specjalnego hasztagu #TweetupKPRM, co postanowiło wykorzystać PSL. I "podpięło" się z własnym przekazem.  

 

 

PSL ruszyło z "plebiscytem" #Misiewiczroku. Partia pokazywała, jakie osoby zyskały najwięcej na tzw. dobrej zmianie. 

 

 

"Misiewiczem" roku został były szef PKN Orlen Wojciech Jasiński. "Zatankował w Orlenie prawie 4 banieczki i udał się na zasłużoną emeryturę" - napisali ludowcy.

 

 

Twitterowa relacja ludowców trwała w tym samym czasie co tweetup KPRM, ale to PSL-owi udało się zdobyć większy zasięg.

 

Kancelaria premiera na swoim profilu na Twitterze opublikowała 33 tweety z tym hasztagiem i odnotowała łącznie 351 retweetów. Na profilu PiS pisano o tym 12 razy i zanotowano 149 retweetów.

 

PSL wyrzuciło w sieć 14 tweetów z tym hasztagiem i zanotowało przy tym 708 retweetów.

 

gazeta.pl, polsatnews.pl

paw/dro/
Czytaj więcej

Chcesz być na bieżąco z najnowszymi newsami?

Jesteśmy w aplikacji na Twój telefon. Sprawdź nas!

Przeczytaj koniecznie