UOKiK: Bank Millennium mógł stosować nieuczciwą praktykę rynkową

Biznes
UOKiK: Bank Millennium mógł stosować nieuczciwą praktykę rynkową
Polsat News

Dodawanie przez Bank Millennium do kart płatniczych płatnej usługi "Pakiet bezpieczeństwa" mogło być nieuczciwą praktyką rynkową, bo klienci nie mieli wyboru. O takim ustaleniu poinformował w czwartek w komunikacie Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

UOKiK przypomina, że klienci, którzy między 28 marca 2015 r. a 1 października 2016 r. podpisywali z bankiem Millennium umowę o kartę debetową lub kredytową, automatycznie nabywali usługę "Pakiet bezpieczeństwa".

 

"Polegała ona na powiadomieniach SMS o transakcjach oraz na ubezpieczeniu karty. Po bezpłatnym okresie promocyjnym kosztowało to 3,99 zł miesięcznie. Aby zrezygnować z »Pakietu bezpieczeństwa«, klienci musieli zadzwonić na infolinię albo wybrać się do banku" - dodaje Urząd.

 

UOKiK informuje, że przeprowadził postępowanie administracyjne i ustalił, iż mogła to być nieuczciwa praktyka rynkowa. Zastrzeżenia Urzędu wzbudziło to, że bank przerzucił na klientów konieczność rezygnacji z "Pakietu Bezpieczeństwa". Tym samym klient, który chciał zrezygnować z usługi, musiał pilnować terminu, w którym przestawała być ona bezpłatna. Inaczej wbrew swej woli mógł zostać obciążony opłatami.

 

Bank już zmienił wzory umów

 

Cytowany w komunikacie prezes UOKiK Marek Niechciał zwraca uwagę, że konsument nie mógł mieć karty płatniczej bez dodatkowego pakietu. "Bank zapewne liczył, że wiele osób po okresie promocyjnym nie zrezygnuje z usługi, bo zapomni albo nie będzie miało czasu, by załatwić tę sprawę" - mówi cytowany w komunikacie Niechciał.

 

UOKiK dodaje, że toczące się postępowanie skłoniło bank do zmiany wzorców umów kart kredytowych i debetowych i od 2 października 2016 r. klienci mogą już przy zawarciu umowy karty płatniczej wybierać, czy chcą korzystać z "Pakietu bezpieczeństwa" czy nie.

 

Zarazem obecni i byli posiadacze kart płatniczych mogą składać reklamacje związane z automatycznym uruchomieniem "Pakietu bezpieczeństwa" i zgodnie z decyzją UOKiK mają na to czas do 20 czerwca 2018 roku - informuje UOKiK.

 

Bank zwróci im wtedy opłaty za tę usługę. "Ponadto dla klientów, którzy zawarli umowy między 28 marca 2015 r. a 1 października 2016 r. i nadal korzystają z "Pakietu bezpieczeństwa", usługa ta przez miesiąc (w marcu 2018 r.) będzie bezpłatna" - głosi komunikat.

 

PAP

mta/

Chcesz być na bieżąco z najnowszymi newsami?

Jesteśmy w aplikacji na Twój telefon. Sprawdź nas!

Komentarze