Wizz Air kasuje część tras z Polski. Linie "poszukują nowych rozwiązań"

Biznes
Wizz Air kasuje część tras z Polski. Linie "poszukują nowych rozwiązań"
pxhere.com

Węgierskie tanie linie lotnicze Wizz Air wstrzymują loty z gdańskiego portu lotniczego im. Lecha Wałęsy do Molde w Norwegii i do Frankfurtu-Hahn w Niemczech. Ostatni lot do Molde wykonany zostanie 24 marca, a dzień później - ostatni raz samolot Wizz Aira odleci z Gdańska do Hahn.

Wizz Air tłumaczy zamknięcie połączeń na tych trasach słabym zainteresowaniem podróżnych. Przewoźnik zapewnił jednocześnie, że pasażerowie, których dotyczą zmiany, są na bieżąco o nich informowani i mogą skorzystać z innych połączeń, otrzymać zwrot kosztów lub 120 proc. wartości rezerwacji.


"Wizz Air zawsze poszukuje nowych rozwiązań, aby jak najlepiej zaspokoić oczekiwania i potrzeby klientów. Dodatkowa liczba miejsc w sprzedaży będzie przeniesiona na inne usługi cieszące się dużym zainteresowaniem" - wyjaśnia Wizz Air w komunikacie.

 

Trasy skasowane i nowe połączenia


Likwidacja lotów z Gdańska do Molde i do Hahn to utrata przez pasażerów kolejnych tras skasowanych przez Wizz Air. Na początku listopada 2017 r. linie odwołały loty z Oslo-Torp do Olsztyna.


Z początkiem sezonu zimowego 2017/2018 zawieszono również rejsy do Brukseli-Charleroi. Tylko do 14 stycznia obsługiwane będą loty do Glasgow. Po 24 marca 2018 r. nie polecimy także do Groningen.


W zamian pojawiły się nowe trasy: do Tromso linia oferuje przeloty od 16 grudnia 2017 r., a 21 i 22 grudnia zainaugurowano połączenia (odpowiednio) do Wilna i Lizbony.

 

Ambitne plany węgierskiego przewoźnika


W minionym roku węgierski low-cost przewiózł aż o 1/4 pasażerów więcej niż w 2016 r. W sumie w 2017 roku Wizz Air przewiózł 28,271 mln pasażerów - o 5,5 mln osób więcej niż w 2016 roku. Znacząco zwiększył się też współczynnik wypełnienia samolotów, czyli tzw. load factor. Zwiększył się on z 89,1 do 91,4 proc.


Plany węgierskiej linii są bardzo imponujące, zwłaszcza patrząc na rozwój floty. Obecnie przewoźnik ma w sumie 88 samolotów, jednak kilkanaście dni temu podpisał umowę z Airbusem na dostawę 146 maszyn z rodziny A320neo.

 

Będzie je otrzymywał do 2026 roku, a katalogowa wartość zamówienia to ponad 17 mld dolarów.


pasażer.com, fly4free.pl, polsatnews.pl

grz/hlk/

Chcesz być na bieżąco z najnowszymi newsami?

Jesteśmy w aplikacji na Twój telefon. Sprawdź nas!

Komentarze