Banki przepraszają za poniedziałkowe problemy z kartami płatniczymi
W poniedziałek po południu i wieczorem klienci kilku banków mieli kłopoty z transakcjami dokonywanymi za pomocą kart płatniczych. W mBanku, Credit Agricole i Banku Zachodnim WBK transakcje były odrzucane, nie można było wypłacić gotówki z bankomatów, niektóre karty były zatrzymywane, a pieniądze blokowane. Dziś banki przepraszają i zapowiadają pomoc dla osób, które dotknęły niedogodności.
Rzecznik mBanku przyznał, że utrudnienia dotyczyły części kart i trwały około 2 godzin w poniedziałek. Problemy zostały rozwiązane około godz. 20:30. Od tego czasu można bez przeszkód realizować transakcje kartami.
- Jest nam przykro z powodu tej sytuacji. Bardzo przepraszamy za nią naszych klientów. Z klientami, których dotknęła sytuacja, będziemy kontaktować się indywidualnie telefonicznie oraz za pośrednictwem serwisu transakcyjnego. Klienci otrzymają również sms-y. Osobom, które straciły karty, nowe zostaną zamówione automatycznie i dostarczone w najszybszym możliwym terminie - powiedział polsatnews.pl rzecznik mBanku Krzysztof Olszewski
- Klienci, którzy nie mają obecnie możliwości korzystania z karty, mogą bezpłatnie wypłacać pieniądze w placówkach banku - dodał rzecznik.
Problemy były, blokady pieniędzy już zdjęte
Także Bank Zachodni WBK potwierdził, że wczoraj po południu przez około 30 minut mogły występować pewne problemy z autoryzacją kart wydanych przez bank.
- Problem został rozwiązany i obecnie wszystkie transakcje realizowane są poprawnie. Ewentualne blokady środków na koncie zostały zdjęte dziś do godziny 10 rano. Klientów, którzy doświadczyli niedogodności serdecznie przepraszamy - stwierdziła w rozmowie z polsatnews.pl Monika Nowakowska, dyrektor biura prasowego BZ WBK.
"Przejściowe utrudnienia"
Również biuro prasowe banku Credit Agricole przyznało, że w poniedziałek między godziną 17:00 a 17:50 występowały "przejściowe utrudnienia w korzystaniu z kart płatniczych banku".
"Sytuacja, w większości przypadków, została już rozwiązana i klienci mają dostęp do swoich środków. Może zdarzyć się w pojedynczych przypadkach, że niektórzy klienci nadal mają zablokowane środki, wówczas prosimy o kontakt z naszym serwisem telefonicznym. Serdecznie przepraszamy za niedogodności" - napisano w oświadczeniu.
Powody tych problemów z kartami nie są znane. Ponieważ powtarzają się one od czasu do czasu w kilku bankach, eksperci radzą, aby po prostu mieć przy sobie zawsze trochę gotówki. Można też korzytsać z płatności za pomocą telefonu, o ile bank daje taką możliwość.
polsatnews.pl
Komentarze