Polacy zaprojektują dla Norwegów elektryczny prom

Technologie
Polacy zaprojektują dla Norwegów elektryczny prom
Nelton
Wizualizacja elektrycznego promu ZeroCat, który zostanie zaprojektowany dla norweskiego armatora

Kontrakt podpisany z norweską stocznią Fjellstrand przez firmę z Pruszcza Gdańskiego przewiduje, że zbudowana z aluminium z kadłubem katamaranu jednostka będzie miała 87,5 m długości i 20,8 szerokości. Zasilany bateriami prom typu ZeroCat pomieści 120 samochodów osobowych, 12 samochodów ciężarowych i 296 pasażerów.

O podpisaniu kontraktu na projekt elektrycznego promu poinformowało okrętowe biuro projektowe  Nelton. Polscy inżynierowie już rozpoczęli pracę nad konstrukcją, która ma kursować na 12-kilometrowej trasie między Halhjem i Våge w regionie Hordaland w Norwegii.


Spółka ma duże doświadczenie w projektowaniu elektrycznych promów. Jest współtwórcą projektu Ampere, pierwszej na świecie takiej jednostki napędzanej wyłącznie bateriami. Prom ZeroCat ma być większą i bardziej rozwiniętą wersją Ampere. Przy pracach nad projektem nacisk położono na niskie zużycia energii.

 

Wycieczkowiec dla 1000 pasażerów


Przy okazji informacji o kontrakcie z Norwegami spółka pochwaliła się współpracą z firmą Kabe Design & Engineering, z którą zaprojektuje wycieczkowiec; zbuduje go niemiecka stocznia Meyer Werft dla brytyjskiego armatora. Statek o 234 m długości i 31 szerokości pomieści 1000 pasażerów.


Wszystkie kabiny pasażerskie statku o nazwie Spirit of Discovery  mają mieć balkony, żadna z ok. 540 kabin nie będzie kabiną wewnętrzną, czyli bez okien. Jednostka ma wypłynąć w pierwszy rejs latem 2019 r.


polsatnews.pl

grz/dro/

Chcesz być na bieżąco z najnowszymi newsami?

Jesteśmy w aplikacji na Twój telefon. Sprawdź nas!

Komentarze