Aktywne przejścia ostrzegają kierowców o zbliżaniu się pieszego do pasów.  Odbywa się to dzięki zastosowaniu "systemu wykrywania złożonego z kilku zsynchronizowanych ze sobą elementów: czujników ruchu, punktowych elementów odblaskowych, biało-czerwonych pasów, znaków drogowych D-6 z lampami LED i nawierzchni antypoślizgowej" - wyjaśnia ZDM.

 

Elementy bezpiecznego przejścia aktywują się tylko w momencie, gdy na przejściu pojawia się ruch, a więc gdy zbliża się do niego pieszy. Wówczas aktywują się lampy LED znajdujące się na jezdni przy biało-czerwonych pasach. To znak dla kierowcy, który w tym momencie powinien zdjąć nogę z gazu.

 

 

17 lokalizacji

 

Montaż aktywnych przejść ma się odbyć w 17 lokalizacjach w różnych dzielnicach Warszawy.

 

Mają one powstać w następujących miejscach: Grzybowska przed Ciepłą, Modlińska – Drogowa, ks. J. Popiełuszki – P. Gojawiczyńskiej, Z. Krasińskiego – S. Czarnieckiego, A. Mickiewicza – L. Mierosławskiego, Powstańców Śląskich – Pirenejska, Wybrzeże Helskie – most Śląsko-Dąbrowski, Grochowska – Mińska, J. Waszyngtona – Niekłańska, J. Waszyngtona – Modrzewiowa, Marszałkowska – Senatorska, L. Kruczkowskiego – 3 Maja (strona północna i południowa), Ludna – Okrąg, Al. Jerozolimskie – Spiska, al. Niepodległości – T. Lenartowicza i al. KEN – P. Telekiego.

 

polsatnews.pl