Według danych Global Web Index wynika, że w 2012 roku z aplikacji z newsami korzystało 21 proc. internautów. Ciągły wzrost użytkowników aplikacji newsowych to dobra wiadomość dla wydawców internetowych. Osoby korzystające z aplikacji mogą generować więcej odsłon niż przeciętny użytkownik strony mobilnej.

 

Jak pisze "Rzeczpospolita" tacy użytkownicy są często bardziej lojalni, częściej odwiedzają strony wydawców i spędzają na nich więcej czasu. Z badań eMarketera wynika, że użytkownicy smartfonów w USA 86 proc. czasu spędzanego w mobilnym internecie w ciągu dnia przeznaczają na mobilne aplikacje.

 

Pierwszym źródłem informacji w wielu krajach nadal jest radio czy telewizja (np. w Japonii, we Włoszech i USA). Sytuacja ta zaczyna się jednak zmieniać.

 

Według raportu Reuters Institute "Digital News Report 2016" w Finlandii pierwsze miejsce medium, z którego ludzie korzystają, żeby dowiedzieć się o najnowszych wydarzeniach, zajmują ex aequo telewizja, prasa drukowana oraz smartfon (jako źródło dostępu do mobilnych witryn i aplikacji).

 

PAP