Pomysłodawcą HyperLoop, naddźwiękowego transportu lądowego, jest Elon Musk, właściciel SpaceX na co dzień budującej rakiety kosmiczne.

 

Jego firma zorganizowała światowy konkurs składający się z 3 etapów. Wyzwanie podjął  m.in polski zespół inżynierów Hyper Poland. W jego skład wchodzą absolwenci Politechniki Warszawskiej.

 

"Do konkursu zgłosiło się 1200 drużyn z całego świata. Wiele z nich mogło liczyć na wsparcie sponsorów i bogatych Uniwersytetów. My mogliśmy liczyć na własne pomysły i zapał do tworzenia innowacyjnych rozwiązań.  I udało się! Jesteśmy już w drugim etapie konkursu". - tak inżynierowie z zespołu Hyper Poland napisali o swoim udziale w tym wyzwaniu.

 

Sukces w Dubaju

 

Pierwszy etap rozegrał się w Dubaju tam polski projekt stacji uznano za najbardziej innowacyjny. Młodzi naukowcy z Warszawy mają konkurentów nie tylko na świecie. Do drugiego etapu zakwalifikował się także zespół z Łodzi.

 

Kolejne wyzwanie dotyczy już bardziej szczegółowego projektu. Zaś ostatni etap polega na opracowaniu prototypu kapsuły dla transportu HyperLoop. Finał odbędzie się już pod koniec stycznia.

 

Samolot i pociąg w jednym

 

HyperLoop to połączenie pociągu i samolotu. Kapsuła poruszająca się w specjalnej rurze, w której ciśnienie jest tak niskie jak na wysokości 10 kilometrów, dzięki temu można zredukować opór powietrza.

 

Pojazd porusza się bez kontaktu z podłożem wykorzystując magnetyczną lewitację oraz łożyska powietrzne. Jadąc ponad 3 razy szybciej niż najszybsze francuskie TGV. Umożliwi podróż np. z Krakowa do Gdańska w 35 minut z prędkością bliską prędkości dźwięku.

 

Polsat News