Zamiast komunikatów głosowych, informacje będą prezentowane na wyświetlaczach systemu informacji lotniskowej FIDS - na monitorach dostępnych wzdłuż całej drogi od stanowisk kontroli bezpieczeństwa aż do gate’ów. 

 
- W przypadku "silent airport" sprawdza się reguła, że mniej znaczy lepiej. Ograniczenie ilości ogłoszeń emitowanych przez głośniki, a zarazem ograniczenie ich słyszalności do stref, do których się odnoszą, zwiększy wrażliwość pasażerów na nie. Spersonalizowany, wyraźny komunikat ogłaszany w rzadszych interwałach zwróci uwagę właściwej grupy odbiorców, zamiast rozpraszać wszystkich pasażerów i zaśmiecać przestrzeń zbędnym hałasem - wyjaśnia zastępca dyrektora lotniska, Radosław Paruzel.

 

Pasażerowie muszą pilnowąć swoich gate’ów


W strefie transferowej terminala pasażerskiego (po przejściu kontroli pasażersko-bagażowej) pasażerowie odnajdą liczne napisy informujące o tym, że komunikaty akustyczne z ostatniej fazy boardingu – tzw. "final calls" wzywające ostatnich pasażerów do gate’u, nie będą ogłaszane poza obszarem gate’u, do którego dany rejs został przypisany. Tylko tu również będzie można usłyszeć wiadomość o zmianie numeru gate’u. To istotna zmiana w stosunku do obecnej sytuacji, bowiem pasażerowie korzystający z oferty gastronomicznej i zakupowej we własnym zakresie i na własną odpowiedzialność muszą kontrolować status odprawy prezentowany na monitorach.

 

Zostaną zachowane najwyższe standardy bezpieczeństwa

 

Bardzo istotne jest to, że lotnisko nie ograniczy komunikatów akustycznych informujących o pozostawieniu bez opieki bagażu. - W kwestii zachowania najwyższych standardów bezpieczeństwa Lotnisko Chopina nigdy nie idzie na kompromis - zapewnia Paruzel.