Zwrot pieniędzy dla klientów Empiku. Zapadła decyzja
"Klientom Empik, którzy zrobili zakupy na stronie empik.com w latach 2022-2024, a ich zamówienia zostały anulowane po przyjęciu do realizacji, spółka zaproponuje trzy opcje rekompensaty do wyboru przez konsumenta" - informuje Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta. To efekt ujawnienia nieprawidłowości w realizacji zamówień, które w ocenie UOKiK mogły wprowadzać klientów w błąd.

- UOKiK stwierdził nieprawidłowości w realizacji zamówień Empik.com, w tym opóźnienia i anulacje
- Konsumenci, którzy doświadczyli problemów, otrzymają rekompensaty w formie zwrotu gotówki, kodów rabatowych lub produktów cyfrowych
- Empik wprowadził zmiany mające na celu zmniejszenie liczby opóźnień i anulacji zamówień
- Spółka skontaktuje się z uprawnionymi konsumentami w celu przyznania należnych im świadczeń
Empik.com to nie tylko serwis z produktami sprzedawanymi przez samą spółkę, lecz także platforma otwarta dla jej zewnętrznym partnerów. UOKiK poinformował, że konsumenci zgłaszali nieprawidłowości w realizacji zamówień, zwłaszcza w obszarze czasu realizacji niezgodnego z deklarowanym.
Opóźnienia w realizacji i anulowane zamówienia w Empiku
- Nie powinno dochodzić do sytuacji, w których zamówienie jest anulowane bądź towar nie dociera na czas. Jeśli dzieje się tak nagminnie, może to świadczyć o wprowadzaniu konsumentów w błąd. - powiedział Tomasz Chróstny, prezes UOKiK.
ZOBACZ: Netflix podwyższył opłaty abonamentowe. UOKiK grozi karami
"Do anulacji zamówień złożonych w serwisie empik.com dochodziło również po zawarciu umowy sprzedaży. Jako powód podawano np. wyczerpany zapas towaru, choć klienci informowali, że produkt był wciąż dostępny na platformie – ale niekiedy już w wyższej cenie"- czytamy w komunikacie opublikowanym przez UOKiK.
Ponadto stosowano m.in. sformułowania "wysyłka w 24 h", choć faktycznie oznaczało to kolejny dzień roboczy. UOKiK przekazał, że Empik już wprowadził zmiany, dzięki czemu liczba opóźnień realizacji i anulacji ma być mniejsza.
Empik musi wypłacić rekompensaty. Zwrot gotówki, kody lub wybrane produkty
Konsumentom, którzy sami doświadczyli problemów, zostanie zaoferowana rekompensata:
- 30 zł zwrotu gotówki, 40 zł w postaci kodu rabatowego na zakupy w Empik lub trzy dowolnie wybrane produkty cyfrowe z określonej puli za anulowane zamówienia z lat 2022-2024,
- 20 zł zwrotu, 15 zł w postaci kodu lub dwa produkty za zamówienia z lat 2022-2023 doręczone z opóźnieniem,
- jeden produkt z puli za zamówienia z lat 2022-2023 wysłane z opóźnieniem względem deklaracji na karcie produktu.
ZOBACZ: UOKIK stawia poważne zarzuty Biedronce. Firmy miały zawrzeć nielegalną zmowę
Empik skontaktuje się z konsumentami, którzy mają prawo do rekompensaty. Po wypełnieniu dostarczonego im formularza sieć będzie miała 21 dni na zwrot pieniędzy i 14 dni na przesłanie kodów rabatowych lub wybranych produktów.
Widziałeś coś ważnego? Przyślij zdjęcie, film lub napisz, co się stało. Skorzystaj z naszej Wrzutni
Czytaj więcej