Biedronka będzie musiała wypłacić klientom po 150 zł. Decyzja urzędników

Polska
Biedronka będzie musiała wypłacić klientom po 150 zł. Decyzja urzędników
Henryk Borawski, CC BY-SA 3.0/Wikimedia Commons
UOKiK zobowiązał Biedronkę do wydania klientom voucherów o wartości 150 zł

Po 150 zł mają otrzymać klienci Biedronki, którzy zostali wprowadzeni w błąd w ramach świątecznej promocji "Magia prezentów". UOKiK zobowiązał właściciela sieci sklepów do wydania konsumentom voucherów, mających być rekompensatą za poniesione straty. - Warunki promocji powinny być jasne dla konsumenta, bez haczyków czy gwiazdek - przekazał prezes UOKiK.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wydał decyzję, w wyniku której każdy klient sieci Biedronka, który został wprowadzony w błąd w związku z przedświąteczną promocją "Magia Rabatów – Zabawki i Książki – Voucher od 01.12.2022 r. do 03.12.2022 r." otrzymać ma od spółki Jeronimo Martins Polska voucher o wartości 150 zł.

 

W wyniku akcji promocyjnej "Magia Rabatów" posiadacze kart i aplikacji "Moja Biedronka", po zakupie trzech produktów pochodzących z kategorii "Książki" i "Zabawki", połowę wydanej kwoty mieli wkrótce później otrzymać w formie vouchera wydrukowanego na paragonie.

 

Klienci, którzy planowali spożytkować jednak oszczędzone pieniądze na chemię gospodarczą, kosmetyki, czy środki czystości, trafiali na ścianę. Szczegółowy regulamin dostępny na stronie internetowej Biedronki zawierał informację, że środków z vouchera nie można przeznaczyć na część z dostępnych w sklepach produktów.

Biedronka odpowie za błąd. "Warunki promocji powinny być jasne"

UOKiK pochylił się nad praktykami stosowanymi przez sieć Biedronka i jednoznacznie określił je jako wprowadzanie klienta w błąd. W komunikacie wydanym na stronie internetowej urzędu stwierdzono, że osoby biorące udział w promocji, nie zostały powiadomione w sklepie o tym, że nie dotyczy ona pewnych produktów. Informacji takich nie odnotowano na plakatach zachęcających do udziału w "Magii Rabatów".

 

- Warunki promocji powinny być jasne dla konsumenta, bez haczyków czy gwiazdek, wyjątków zapisanych małą czcionką. Nie można organizować akcji, które nie spełniają podstawowych kryteriów przejrzystej komunikacji, ani nie umożliwiają realnego i swobodnego zapoznania się z regulaminem promocji bezpośrednio w sklepie, podczas robienia zakupów. Grudniowa promocja w sklepach Biedronka zamiast miłym, przedświątecznym bonusem, stała się dla konsumentów kłopotliwym doświadczeniem - powiedział prezes UOKiK Tomasz Chróstny.

Biedronka odpowie za błąd. 150 zł dla klientów

UOKiK zobowiązał sieć sklepów Biedronka do wydania bonów o wartości 150 zł wszystkim poszkodowanym klientom. Rekompensata dotyczy osób, które otrzymały voucher w ramach akcji "Magia Rabatów" i wciąż go nie wykorzystały. Jeśli wciąż posiadają karty lub aplikacje "Moja Biedronka", środki pojawią się na nich w przeciągu dwóch tygodni od uprawomocnienia się decyzji urzędu. Klienci, którzy po udziale w promocji zrezygnowali z dalszego uczestnictwa w programie lojalnościowym Biedronki, otrzymają e-kod o wartości 150 zł za każdy niewykorzystany voucher przedświątecznej akcji promocyjnej.

 

Każdy z bonów będzie ważny przez rok od wydania i nie będzie podlegał możliwości wymiany na gotówkę. Dotyczyć będzie wszystkich produktów dostępnych w Biedronce, poza napojami alkoholowymi, wyrobami tytoniowymi, preparatami początkowego żywienia niemowląt i wszelkimi usługami i doładowaniami.

Paweł Sekmistrz / polsatnews.pl
Czytaj więcej

Chcesz być na bieżąco z najnowszymi newsami?

Jesteśmy w aplikacji na Twój telefon. Sprawdź nas!

Przeczytaj koniecznie