Nowość na przebudowywanej Warszawie Zachodniej. "Połączył dzielnice"
Wyceniona na dwa miliardy złotych przebudowa stacji Warszawa Zachodnia powoli zbliża się do końca. Już teraz władze mają dobrą wiadomość dla pasażerów. "Tunel pod stacją Warszawa Zachodnia przebity!" - ogłosiło Ministerstwo Infrastruktury. Nowy podziemny korytarz połączy dzielnice Wola i Ochota i ułatwi podróżnym dostanie się na perony.
Od października 2020 roku stacja Warszawa Zachodnia opanowana jest przez budowlańców. Przebudowa budynku dworca, peronów i torów to część największej i wartej dwa miliardy złotych netto inwestycji prowadzonej przez PKP PLK w stolicy dofinansowanej ze środków unijnych POIiŚ.
W czwartek w mediach społecznościowych Ministerstwa Infrastruktury pojawiły się aktualne informacje na temat przebudowy - pod warszawską stacją wykuto nowy tunel.
Nowe przejście pod Warszawą Zachodnią. Na miejscu pracują koparki
"Podziemny korytarz połączył dzielnice Wolę z Ochotą. Nowe przejście podziemne będzie szersze i dłuższe, dzięki czemu znajdzie się w nim miejsce na lokale usługowe, kasy i poczekalnie" - czytamy we wpisie opatrzonym zdjęciami z nowo powstającego przejścia.
Na razie zamiast ludzi tunelem poruszają się koparki, na miejscu pojawił się też wiceminister Piotr Malepszak. - Bezpieczeństwo i wygodę pasażerów stawiamy na pierwszym miejscu - powiedział urzędnik na podziemnym briefingu prasowym.
ZOBACZ: Wrocław. Alarm na stacji PKP. Nagrała się tajemnicza osoba
Jeszcze przed Wielkanocą od strony Al. Jerozolimskich uruchomiona zostanie winda - ułatwi poruszanie się po terenie stacji m.in. osobom starszym oraz z niepełnosprawnością.
Przebudowa Warszawy Zachodniej. Koniec coraz bliżej
Jak czytamy na stronie PKP PLK, w czerwcu wszystkie przebudowane perony będą już miały dachy. "Gotowa jest konstrukcja nowego budynku dworca od strony ulicy Tunelowej. W środku prowadzone są prace wykończeniowe" - informuje państwowy zarządca kolei.
ZOBACZ: Zakopane. Na stacji zapadł się peron. Oddano go do użytku trzy miesiące temu
Do dyspozycji pasażerów na nowej Warszawie Zachodniej będą ruchome schody, windy, system dynamicznej informacji oraz szerokie przejścia ułatwiające dostęp do pociągów.
W obrębie stacji układane są nowe tory i elementy sieci trakcyjnej i montowane nowe systemy sterowania ruchem kolejowym. Zakończenie układania torów i przebudowy peronów przewidziano na połowę 2024 roku.
Czytaj więcej