Oszczędności w popularnym dyskoncie. Sklepy mają zużywać mniej energii

Biznes

Sieć Biedronka wprowadza nowe standardy dotyczące zużycia energii elektrycznej. Wśród wytycznych, które trafiły do kierowników sklepów, są m.in. wyłączanie oświetlenia poza godzinami pracy i towarowania.

Elegancka fasada nowoczesnego sklepu dyskontowego Biedronka, z widocznym logo sieci i napisem "Taniej jak zawsze" w języku polskim. Przed wejściem znajduje się stojak z kilkunastoma rowerami miejskimi na wynajem, z których część jest pomarańczowa, a część biała. Po lewej stronie od wejścia stoi automat do wynajmu rowerów ze znakiem słoneczka oraz panelem fotowoltaicznym na dachu.
Materiały prasowe
Sieć sklepów Biedronka wprowadza nowe standardy dotyczące zużycia energii elektrycznej

Sieć podała, że światło w sklepach będzie się świecić jedynie w godzinach ich pracy, zaś w czasie towarowania ma być przygaszane. Z kolei oświetlenie parkingów i logotypów zewnętrznych będzie włączane tylko po zmroku. 

 

"Głównym założeniem programu jest racjonalne i efektywnie wykorzystanie energii, dzięki czemu nasze sklepy będą także bardziej przyjazne środowisku. Przygotowaliśmy dla pracowników wytyczne oraz dedykowane szkolenia, które określają konkretne zachowania, wskazówki oraz standardy efektywnego wykorzystania energii w Biedronkach, a także wprowadziliśmy szereg technicznych optymalizacji" - stwierdziła w komunikacie Natalia Rompska-Żuk, menedżerka ds. zarządzania energią w sieci Biedronka.

Nowe wytyczne dotyczące oszczędzania energii

Kierownicy placówek otrzymali zalecenie wyłączania oświetlenia w biurach, stołówkach, toaletach i sanitariatach, gdy nie ma w nich ludzi.

 

ZOBACZ: Wysokie ceny energii. Jak oszczędzać? Co "pożera" najwięcej prądu?

 

Systemy wentylacji, klimatyzacji i ogrzewania mają działać w godzinach pracy sklepów w oparciu o ustalone parametry grzania i chłodzenia. Drzwi regałów chłodniczych i mroźni powinny pozostawać zamknięte, gdy nie są używane.

 

To kolejny etap zmian zmierzających do oszczędzania energii w dyskontach Biedronka. W 2019 roku sieć rozpoczęła montowanie przy sklepach fotowoltaiki. Obecnie ma 118 takich instalacji i przy okazji remontów montuje kolejne. Do końca 2025 roku chce wyposażyć w panele słoneczne 2 tys. swoich placówek. 

 

Widziałeś coś ważnego? Przyślij zdjęcie, film lub napisz, co się stało. Skorzystaj z naszej Wrzutni

arż/ sgo / polsatnews.pl
Czytaj więcej

Chcesz być na bieżąco z najnowszymi newsami?

Jesteśmy w aplikacji na Twój telefon. Sprawdź nas!

Przeczytaj koniecznie