British Airways wstrzymują sprzedaż biletów z Heathrow na krótkich trasach, m.in. do Polski

Świat
British Airways wstrzymują sprzedaż biletów z Heathrow na krótkich trasach, m.in. do Polski
Zdjęcie ilustracyjne/Facebook/British Airways
Brytyjski przewoźnik już wcześniej odwołał w okresie od kwietnia do października 30 tys. połączeń.

Linie lotnicze British Airways poinformowały we wtorek o wstrzymaniu na co najmniej tydzień sprzedaży biletów na loty z londyńskiego lotniska Heathrow na trasach krajowych i europejskich. Dotyczy to także lotów do Polski.

Nie ma w sprzedaży biletów na żadne loty brytyjskiego przewoźnika z Heathrow do Warszawy do poniedziałku 8 sierpnia włącznie, a do Krakowa - do 9 sierpnia włącznie. Dotyczy to jednak tylko sprzedaży nowych biletów. Same loty w tym czasie nie zostały odwołane.

Lotnisko wprowadza limit pasażerów

Wstrzymanie sprzedaży jest efektem decyzji władz Heathrow o wprowadzeniu do 11 września limitu 100 tys. pasażerów dziennie. Kierownictwo londyńskiego portu lotniczego zwróciło się do przewoźników o wstrzymanie sprzedaży biletów na ten okres, które powodowałyby przekroczenie tej liczby.

 

ZOBACZ: Australia. Linie lotnicze Qantas ograniczają loty, by "naprawić bałagan" na lotniskach

 

Heathrow, będące największym brytyjskim lotniskiem i jednym z czterech największych w Europie, ma problemy z obsługą rosnącego po pandemii koronawirusa ruchu lotniczego, a efektem tego są długie kolejki do odprawy, odebrania bagażu oraz opóźnione i odwołane loty.

Oświadczanie British Airways

Ponieważ British Airways jest największą linią lotniczą operującą z Heathrow, jest dotknięta limitem bardziej niż inni przewoźnicy.

 

"W wyniku prośby Heathrow o ograniczenie nowych rezerwacji, zdecydowaliśmy się podjąć odpowiedzialne działania i ograniczyć dostępne taryfy na niektórych usługach Heathrow, aby pomóc zmaksymalizować opcje zmiany rezerwacji dla obecnych klientów, uwzględniając ograniczenia nałożone na nas i ciągłe wyzwania stojące przed całą branżą lotniczą" - napisano w oświadczeniu linii.

 

Z powodu tych problemów brytyjski przewoźnik już wcześniej odwołał w okresie od kwietnia do października 30 tys. połączeń.

pgo/arż / PAP
Czytaj więcej

Chcesz być na bieżąco z najnowszymi newsami?

Jesteśmy w aplikacji na Twój telefon. Sprawdź nas!

Przeczytaj koniecznie