Olsztyn. Oszustwo "na aplikację". 22-letnia kobieta straciła 55 tys. zł

Polska
Olsztyn. Oszustwo "na aplikację". 22-letnia kobieta straciła 55 tys. zł
xyz0/Pixabay
Zdj. ilustracyjne

Kobieta z Olsztyna padła ofiara oszustwa na aplikację. 22-latka uwierzyła nieznanemu mężczyźnie, który poinformował ją, że jej pieniądze ulokowane na koncie bankowym są zagrożone. Poszkodowana straciła 55 tysięcy złotych.

Oszuści nie próżnują i w pogoni za pieniędzmi doskonalą swoje umiejętności interpersonalne, by wzbudzić nasze zaufanie i pozbawić nas oszczędności. Wbrew powszechnej opinii, to zagrożenie nie dotyczy jedynie seniorów - przypomniała policja.

 

Przekonała się o tym pewna 22-latka, która uwierzyła w historię o zagrożeniu dla jej pieniędzy. Dała się przekonać oszustom do zainstalowania aplikacji na swoim urządzeniu i straciła oszczędności.

 

ZOBACZ: Bezprawnie wzbogacili się o kilka milionów. Policja rozbiła mafię śmieciową

 

Kobieta zgłosiła zajście olsztyńskiej policji. Straty oszacowała na 55 tys. złotych. 

Policja: Nie instalujmy nieznanych aplikacji na swoich urządzeniach mobilnych

22-latka przekazała policjantom, że nieznany mężczyzna skontaktował się z nią telefonicznie i przekazał jej informację, o próbie kradzieży pieniędzy zgromadzonych na jej koncie, po czym się rozłączył. Po chwili telefon ponownie zadzwonił. Kobieta usłyszała w słuchawce kolejny głos z podejrzanym akcentem – tym razem miał być to pracownik banku, w którym 22-latka miała swoje konto.

 

ZOBACZ: Austria. Lekarka popełniła samobójstwo. Była wielokrotnie zastraszana przez antyszczepionkówców

 

Działając krok po kroku, telefonujący mężczyzna namówił poszkodowaną na zainstalowanie aplikacji umożliwiającej zdalny dostęp do jej pulpitu. Od tej chwili, oszuści śledzili każdy ruch nieświadomej zagrożenia kobiety.

 

Następnie 22-latka za namową oszusta przelała pieniądze na wskazany przez niego numer rachunku bankowego. Kobieta po chwili zorientowała się, że padła ofiara oszusta, o czym poinformowała służby.

 

Policja przypomina, aby chronić swoje poufne dane, w tym również numery telefonów. Należy pamiętać, aby nie instalować nieznanych programów czy aplikacji na swoich urządzeniach mobilnych. Żaden pracownik banku nie wymaga zainstalowania niezweryfikowanych aplikacji.

 

mbl / Polsatnews.pl
Czytaj więcej

Chcesz być na bieżąco z najnowszymi newsami?

Jesteśmy w aplikacji na Twój telefon. Sprawdź nas!

Przeczytaj koniecznie